به گزارش پارس به نقل از تسنیم، «ضیف‌الله شامی» عضو شورای سیاسی انصارالله در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: انصارالله عنصری اساسی و اصلی در هر گفت‌وگویی است.

وی افزود: بحران یمن باید از طریق گفت‌وگو بین گروه‌های یمنی و زیر نظر سازمان ملل حل شود و این گفت‌وگوها باید در کشوری برگزار شود که در تجاوز به یمن شرکت نکرده باشد.

الشامی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای عربی و اروپایی در حال تلاش برای حل بحران یمن هستند، از برخی تلاش‌های دیگر برای تغییرات میدانی که در آینده به‌نفع عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و عربستان خواهد بود،‌ سخن گفت.

این عضو بلندپایه انصارالله در ادامه گفت که عقب‌نشینی این جنبش از مواضعش می‌تواند در چارچوب گفت‌وگوهای ملی داخلی مورد بحث قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: گروه تروریستی القاعده بر منطقه "المکلا" در حضرموت تسلط یافته و نیروهای منصورهادی و عربستان به این گروه کمک تسلیحاتی می‌کنند.

تجاوز سعودی به یمن وارد ماه سوم خود شده است و این رژیم همچنان مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی، توپخانه‌ای و موشکی خود قرار می‌دهد.

مؤسسه «خانه آزادی» یمن در هفتمین گزارش آماری خود از اوضاع انسانی در یمن اعلام کرد که بر اثر حملات عربستان تا 23 می [دوم خرداد ماه]، 4021 یمنی شهید و 7017 تن نیز زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارشی که مؤسسه خانه آزادی یمن منتشر کرده است در این حملات همچنین 576 کودک و 261 زن نیز به شهادت رسیده‌اند و نیز 1121 تن از زخمی‌ها کودکان زیر 15 سال و 782 تن زن هستند.