به گزارش پارس، ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد: در این تحقیق که با عنوان «تا شهادت ایستاده ایم» منتشر شده، آمده است که زنان غربی هم مانند مردان به خاطر انزوای فرهنگی و اجتماعی به داعش ملحق می شوند و آن ها بر این باورند که مسلمانان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و کسی در این باره چاره ای نمی اندیشد.

این گزارش تحقیقاتی که حاصل بررسی «موسسه گفتمان های راهبردی و مرکز بین المللی بررسی افراطی گری» در دانشگاه کینگز کالج است، به این نکته اشاره کرده که کسی کار چندانی انجام نداده است تا توضیح دهد چرا این موج بی سابقه در میان زنان غربی ایجاد شده است و جدای از این کسی کاری نکرده است تا جلوی این موج را بگیرد.

براساس این گزارش حدود 550 زن از کشورهای غربی خانه و کاشانه خود را رها کرده اند تا به داعش ملحق شوند.

یافته های تازه همه کلیشه ها را در مورد افراطی گری زنان و مردان غربی شکسته است و هرچه می گذرد زنان جوانتری از کشورهای غربی روی به سوی داعش می آورند. برخی از این زنان حتی از زندگی مرفهی برخوردار بوده و تحصیلکرده اند. چنین زنانی در تبلیغ و سربازگیری برای تروریست های داعش نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.

گزارش افزود: از این گذشته، زنان و دختران غربی مجذوب نگاه آرمانگرایانه نسبت به وظایف مذهبی و حضور در فضای روحانی خواهران می شوند و حس ماجراجویی هم ؛ سفرشان را خیال انگیزتر می کند.

با این همه، چیزی که کمتر سخنی از آن به میان می آید، این است که زندگی با تروریست های داعش آن چیزی نیست که این دختران در فضای مجازی اینترنت دیده اند. شرایط بسیار طاقت فرساست و برخی از این دختران در سنین جوانی بیوه می شوند.

نخستین و مهمترین وظیفه این زنان در میان داعش انجام درست وظایف همسری و تولید نسل بعدی نیروهای تروریست جهادی و مادری کردن نسبت به آن هاست.