پايگاه خبري تحليلي «پارس»- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: معنی همدلی این نیست که بگوییم منتقد بی‌سواد است. حتما منتقد باید بتواند انتقاد کند.

قربانعلی دری نجف‌آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس»، اظهار داشت: نباید از یاد ببریم که نقد به این معنی نیست که به‌ جای ایستادن در مقابل استکبار و رژیم صهیونیستی، در داخل کشور مقابل یکدیگر بایستیم.

وي افزود: رویارویی داخلی حرام است بنابراین اگر نقدی هم مطرح می‌شود، باید حکیمانه بوده و البته دولت هم باید چنین نقدی را بپذیرد.

وي اضافه كرد: نباید انتقادها به ناخن کشیدن به صورت یکدیگر تبدیل شود. شما فراموش نکنید مردم ما صفای باطن دارند و دل‌های مردم با هم است. پس نباید کاری کنیم که در زبان، خلاف وحدت و همدلی سخن بگوییم. 

دری نجف‌آبادی تصريح كرد: همدلی، نماد اقتدار ملی است و تا دشمن هست، باید از طریق همدلی، قدرت خود را افزایش دهیم. همه ما سربازی در این مسیر محسوب می ‌شویم بنابراین همه اشخاص، نهادها و قوا باید به ‌جای منافع شخصی، منافع ملی را مورد توجه قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاثير اختلافات داخلي در تعاملات بين المللي گفت: اگر مسايل داخلی ما به سمت تنازع و تخاصم پیش برود، این امر باعث شکاف و چند‌دستگی شده و تضعیف مواضع کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی را در پی خواهد داشت.

وي افزود: به مواضع باراک اوباما نگاه کنید. می‌بینید همواره به‌ دنبال ایجاد چنددستگی و تشتت در داخل کشورمان بود. البته رهبر معظم انقلاب بخوبی پاسخ او را داده اند.

دری نجف‌آبادی اضافه كرد: با وجود این شما می‌بینید که به امید از بین بردن وحدت داخلی، همچنان شیطنت می‌کنند و می‌خواهند شخصیت‌ها و بزرگان نظام را مخالف مذاکرات نشان دهند. اگر به همین سیاست‌های تفرقه‌افکنانه دشمن نگاه کنید، می‌بینید حتی آنها هم دریافته ‌اند که همدلی می‌تواند باعث پیروزی ما شده و تفرقه سم مهلکی است که ضعیف ‌مان خواهد کرد. برای همین می‌گویم همدلی و همزبانی نه فقط رمز موفقیت ما است، که تکلیفی شرعی نیز به‌ شمار می‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحولات منطقه و نسل كشي آل سعود گفت: عجیب است که دولتی مانند عربستان که مدعی خادمی حرمین شریفین است، با وهابیت‌پروری و داعش‌پروری، نقش یک تفرقه‌انداز را در جهان اسلام بازی می‌کند. چرا باید تندروها در عربستان فتاوایی وهن‌آلود و سُست و بی‌پایه مانند جهاد نکاح داشته باشند و میدان‌دار جنگ با یمن شوند؟ 

وي افزود: جنایات صهیونیست‌ها از یک ‌سو و حمله عربستان از سوی دیگر، امنیت مسلمانان را تهدید می‌کند. چرا باید نقشی چنین منفی از ریاض در تاریخ اسلام باقی بماند؟

دری نجف‌آبادی اضافه كرد: شما آن کار فرودگاه جده و بی‌حرمتی اینها به زائران را ببینید، بعد هم که ماجرای تجاوز به یمن. به ‌جای این‌ که بروند برای دفاع از مقاومت با صهیونیست‌ها رودررو شوند، به یمن لشکرکشی می‌کنند. آل‌سعود که زمانی از صدام حمایت می‌کرد، حالا مست از پول‌های نفتی، به کشورهای اسلامی حمله می‌کند و این قابل بخشش نیست. 

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص تحولات يمن گفت: از شورای امنیت هم تعجب می‌کنم که اجازه می ‌دهد آل‌ سعود به یک عضو سازمان ملل حمله کند و به‌ جای کمک به گفت ‌وگوهای یمنی ـ یمنی، پشت کسی قرار گیرد که جایگاهی در ساختار سیاسی یمن ندارد.

وي افزود: واقعیت‌ های موجود در یمن را کسی نمی‌ تواند نادیده بگیرد. نیمی از مردم یمن را زیدی‌ها تشکیل می‌دهند و انصارالله هم قدرتی بزرگ در این کشور است. بدیهی است که همه کشورها باید کمک کنند تا با کمک مردم یمن، این کشور آباد شود، نه این‌که زیرساخت‌های یمن هدف حمله هوایی و بمباران قرار بگیرد.

دری نجف‌آبادی اضافه كرد: آل‌ سعود در این تجاوز به موفقیتی نمی‌ رسد و خیری نمی‌بیند، چراکه مردم یمن پیروز خواهند بود. بنابراین توصیه ما به آل ‌سعود این است که اگر می‌خواهند جایگاهی در جهان اسلام داشته باشند، از این سیاست‌هایی که دارند توبه کرده و درصدد جبران برآیند. با این حال به‌ نظر می‌رسد شدت اقدامات آنها در یمن تا به آنجاست که نیاز دارد دادگاهی بین‌المللی آل‌سعود را مجازات کند، چون عربستان همان راهی را می‌رود که صرب‌ها در بوسنی رفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به مواجهه ايران و عربستان سعودي اشاره كرد و گفت: ما نمی‌خواستیم عربستان اینچنین رسوا شود. ایران به ‌دنبال سلطه بر منطقه نیست و حرف‌های شیعه‌ هراسانه و ایران‌هراسانه مبنایی ندارد. همه بدانند که شیعه، حامی عدالت، سرافرازی و وحدت ملت‌های اسلامی است. ایران حامی استقلال و کرامت انسان‌هاست، درست به همان صورتی که اهل بیت(ع) رشد مسلمانان را می‌خواستند.

وي افزود: ما در منطقه هدف خاصی نداریم. ما به‌دنبال همدلی اسلامی هستیم اما به دیگر مسلمانان یادآوری می‌کنیم که کجای قرآن گفته است یک دولتی چون دلار نفتی دارد، حق دارد به یک ملت ضعیف‌تر تجاوز کند؟

دری نجف‌آبادی اضافه كرد: براساس آموزه‌های دینی، آنچه باعث پیروزی است، اراده، مردانگی و مقاومت است و من فکر می‌کنم سابقه تاریخی ملت یمن نشان می‌دهد این مردم، تن به تسلیم نداده و این‌بار هم با ایستادگی خود پیروز خواهد شد.