به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از اسپاتنیک، جان مک کین سناتور آمریکایی روز یکشنبه اظهارات باراک اوباما را که تغییرات آب و هوایی را بزرگترین خطر علیه امنیت ملی آمریکا دانسته بود، محکوم کرد. اوباما در حالی تغییرات آب و هوایی را بزرگترین تهدید علیه امنیت ملی آمریکا ارزیابی کرده است که گروه تروریستی داعش همچنان در حال پیشروی در عراق و سوریه است.

اوباما روز چهارشنبه در سخنانی در آکادمی گارد ساحلی آمریکا تاکید کرده بود که تغییرات آب و هوایی همراه با تروریسم مهمترین و بزرگترین خطرات علیه امنیت ملی کشور به شمار می رود.

تعدادی از سیاستمداران آمریکایی از جمله مایکل مک کول رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان نیز اظهارات اوباما را در شرایطی که ویروس داعش به سرعت در حال گسترش است، گمراه کننده خوانده است.

جان مک کین نیز در مصاحبه با سی بی اس تاکید کرد که هیچ راهبردی وجود ندارد و هر کسی بگوید راهبرد وجود دارد من دوست دارم آن را بشنوم. در این حال، رئیس جمهور ایالات متحده می گوید بزرگترین مشکلی که داریم، تغییرات آب و هوایی است.

رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا در ادامه خواستار یک راهبرد مستحکمتر نظامی برای مقابله با داعش شد و گفت: بخش زیادی از مردم آمریکا معتقدند که ما باید نظامیان بیشتری را برای مقابله با داعش در روی زمین اعزام کنیم.