به گزارش پارس به نقل از ايرنا، رییس ستاد انتخابات استان گلستان در اولین نشست این ستاد جدول زمانبندی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد.

علی اصغر طهماسبی روز یکشنبه در این نشست گفت: مهلت قبول استعفای داوطلبان حداکثر شش ماه قبل از انتخابات و تا تاریخ سوم تیر ماه آینده است.

وی افزود: دستور شروع انتخابات و ثبت نام از داوطلبان به مدت هفت روز و از تاریخ 28 آذر تا 3 دی 94 بوده و به موازات ثبت نام از داوطلبان، هیأت های اجرایی در استان ها شکل گرفته و بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه ظرف مدت پنج روز از هر استعلام صورت می گیرد.

وی ادامه داد: پس از طی مراحل قانونی در تاریخ 27 بهمن ماه اسامی قطعی نامزدهای تأیید شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط وزارت کشور به مراکز حوزه های انتخابیه اعلام خواهد شد و یک روز بعد این اسامی توسط فرمانداران حوزه های انتخابیه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آن ها را از تاریخ 29 بهمن تا 5 اسفند امسال اعلام کرد و افزود: روز 6 اسفند زمان ممنوعیت هر گونه فعالیت تبلیغاتی برای نامزدها و طرفدارانشان خواهد بود و روز جمعه 7 اسفند ماه 94 با حضور مردم پای صندوق های اخذ رأی، انشاالله حماسه ای دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خواهد خورد.

طهماسبی در ادامه گفت: انتظاری داریم اعضای ستاد انتخابات استان کارها را تنها در چارچوب وظایف کمیته ها نبینند و نسبت به برگزاری انتخابات مسئولیت پذیری مضاعف داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات گلستان خاطرنشان کرد: پیرامون اخبار و شایعات در حوزه های انتخاباتی، حتما این اخبار توسط فرمانداری ها و اعضای کمیته ها به دبیرخانه ستاد انتخابات استان اطلاع رسانی شود تا به صورت هفتگی به وزارت کشور منعکس شود.

طهماسبی خطاب به گروه ها و تشکل های سیاسی استان گفت: هر سخنرانی که توسط تشکل های سیاسی به گلستان دعوت می شود، چنان چه بخواهد از خطوط قرمز نظام عبور کرده یا با سخنان نسنجیده فضای سیاسی منطقه را ملتهب نماید، قطعا با برخورد قانونی جدی و قاطع مسئولان استان مواجه خواهد شد.

بر اساس اعلام استانداری گلستان در این جلسه مسئولین کمیته های هفت گانه ذیل ستاد انتخابات استان شامل کمیته آموزش، کمیته فن آوری اطلاعات، کمیته استعلامات و حراست، کمیته امنیت، کمیته مالی و پشتیبانی، کمیته اطلاع رسانی و کمیته حقوقی احکام خود را دریافت کردند.