به گزارش پارس به نقل از خبرگزارس رويترز،‌ حزب کارگر انگلیس در انتخابات پارلمانی ماه جاری شکست سختی از محافظه‌کاران تحت رهبری دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور خورد.

قرار است دیوید کامرون که وعده مذاکره مجدد بر سر روابط انگلیس با اتحادیه اروپا را پیش از این همه‌پرسی داده روز چهارشنبه به تشریح طرح‌های خود برای وارد کردن این همه‌پرسی به قوانین، هنگامی که دستورکار قانون گذاری دولتش منتشر شود، بپردازد.

هریت هارمن، رهبر موقت حزب کارگر انگلیس و هیلاری بن، سخنگوی امور خارجه این حزب در مقاله‌ای مشترک که در نشریه ساندی تایمز انتشار یافت نوشتند: مردم انگلیس می ‌خواهند حق اظهارنظر درباره عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا داشته باشند. حزب کارگر اکنون از لایحه همه‌پرسی عضویت اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

هارمن و بن گفتند، اگرچه حزب کارگر خواهان اصلاحات در اتحادیه اروپا است، اما زمینه را برای تداوم عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا فراهم می‌کند.

هارمن و بن نوشتند: حزب کارگر نمی‌خواهد شاهد لغزش ناخواسته انگلیس به سوی خروج از اتحادیه اروپا باشد. ما در صورت باقی ماندن در اتحادیه اروپا قدرت‌های بیشتری به نسبت خروج از آن داریم.

دیوید کامرون که قرار است میزبان ژان-کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا طی روز دوشنبه باشد، اظهار کرده که از باقی ماندن انگلیس در یک اتحادیه اروپای اصلاح شده حمایت می‌کند اما اگر به تغییری که می‌خواهد دست نیابد هیچ گزینه‌ای را کنار نمی‌گذارد.

بر اساس یک نظرسنجی که توسط شرکت YouGov انجام و نتایجش در نشریه ساندی تایمز منتشر شد، 44 درصد از تعداد 1532 انگلیسی شرکت کننده در آن حامی باقی ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا بودند و در مقابل 36 درصد از خروج از اتحادیه اروپا حمایت کردند.