به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز پارلمان با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه‌ای با آقایان حدادعادل و علی لاریجانی بر روی موضوع حفظ وضع موجود هیئت رئیسه داشتیم که آقای حدادعادل عنوان کرد وضعیت موجود حفظ شود.

وی ادامه داد: پاسخ من و آقای لاریجانی این بود که می‌توان این نظر را در فراکسیون اصولگرایان رهروان نیز مطرح کرد و اگر اعضای فراکسیون این پیشنهاد را پذیرفتند، می‌توان آن را عملی کرد، چراکه در صورتی حفظ وضع موجود هیئت رئیسه عملی می‌شود که اکثریت اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به آن رأی دهند.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس در ادامه تصریح کرد: آقای حدادعادل در جلسه فراکسیون اصولگرایان این موضوع را مطرح کرد و پس از آن عنوان کرد که فراکسیون اصولگرایان نیز با کلیات حفظ وضع موجود هیئت رئیسه موافق است.

جلالی افزود: اما بعد از این صحبت‌های رئیس فراکسیون اصولگرایان، زمزمه‌هایی شنیدیم که برخی از اعضای این فراکسیون می‌خواهند به صورت منفرد کاندیدا بشوند. ما این موضوع را با ارائه اسامی این افراد با آقای حدادعادل در میان گذاشتیم و عنوان کردیم که این روند با هدف حفظ وضع موجود یا همگرایی منافات دارد.

 " آقای حدادعادل عنوان کرد که با این افراد صحبت می‌کنم. امروز نیز از صبح در صحن علنی با ایشان درباره نتیجه کار گفت‌وگوهای متعددی داشتم، اما آقای حداد عنوان کرد هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ام. لذا مجددا با آقای حداد مطرح کردیم که خبرهایی مبنی بر کاندیداتوری برخی دوستان برای ریاست شنیده می‌شود، آقای حداد گفت این افراد کاندیدای فلان جبهه هستند و خیلی مورد توجه قرار نخواهند گرفت".

وی خاطرنشان کرد: به آقای حدادعادل گفتیم که آنها از فراکسیون شما هستند و فراکسیون اصولگرایان باید تکلیف خود را در زمینه حفظ وضع موجود مشخص کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت توضیح داد: تمام حرف‌هایی که با آقای حداد رد و بدل شد برای روشن شدن تکلیف است، چراکه عصر امروز مجمع عمومی فراکسیون جلسه‌ای دارد و باید گزارشی از روند حفظ وضع موجود هیئت رئیسه به آنها ارائه کنم اما تا الان هنوز هیچ نتیجه‌ای دریافت نکرده‌ایم.

جلالی با اشاره به اینکه امروز در صحن علنی با نمایندگان عضو فراکسیون اصولگرایان در زمینه حفظ وضع موجود هیئت رئیسه صحبت کرد، گفت: برخی از دوستان این فراکسیون که افراد موثری هم هستند، عنوان کردند چنین موضوعی با عنوان حفظ وضع موجود هیئت رئیسه مطرح نشده است و در جریان نیستند و حتی برخی می‌خواهند کاندیدا شوند.

وی ادامه داد: امروز چندین بار با آقای حدادعادل گفت‌وگوی تلفنی و حضوری مفصلی داشتم، اما هنوز به نتیجه‌ای قطعی و روشن نرسیده‌اند، به نظر می‌رسد در داخل بدنه فراکسیون اصولگرایان هنوز به یک جمع‌بندی کامل نرسیده‌اند. اگر آنها درخصوص حفظ وضع موجود به جمع‌بندی برسند، تازه ابعاد آن مشخص می‌شود و پس از آن باید در فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت درباره آن رأی‌گیری کنیم، اما تاکنون که در جمع خبرنگاران حضور دارم، ابعاد این موضوع خیلی روشن نیست.

نماینده مردم شاهرود در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نشست عصر مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با چه محوری برگزار می‌شود، گفت: این جلسه برای روشن شدن تکلیف خود فراکسیون است. فراکسیون اصولگرایان رهروان عملکرد دموکراتیکی دارد. آقای لاریجانی صبح در جلسه شورای مرکزی به صراحت گفت هر تصمیمی که مجمع عمومی بگیرد، به آن عمل خواهد کرد. بنابراین امروز در مجمع عمومی به نتیجه نهایی خواهیم رسید.

جلالی در پاسخ به این سوال که آیا آقای باهنر کاندیدای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت برای نایب‌رئیسی است؟ گفت: جناب باهنر فرد تشکیلاتی است و اگر بخواهد کاندیدا شود، باید در فراکسیون رأی‌گیری کنیم، چنانچه فراکسیون به ایشان رأی دهد، در داخل صحن مجلس از پشتیبانی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت برخوردار خواهند بود.

"امسال دوستان عمدتاً برداشت‌هایی داشتند که باید دسته‌جمعی انجام شود و برخی اقداماتی صورت گرفت که همراه با تصمیم فراکسیون نبود، به این منظور باید مانع این خلل‌ها شد و دیگر چنین اقداماتی صورت نگیرد".

رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس در پاسخ به این سوال که آیا شما کاندیدای نایب‌رئیسی نیستید؟ گفت: من کاندیدا نیستم، بعضی دوستان لطف داشتند و در صحن مطرح کردند که کاندیدا شوم، اما تصور می‌کنم حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس مناسب است و کارهای خوبی در آنجا انجام می‌دهیم که موثرتر خواهد بود.

جلالی درباره اینکه چه کسانی رقبای باهنر در فراکسیون رهروان ولایت هستند؟ خاطرنشان کرد: در داخل فراکسیون هنوز کسی با عنوان رقیب مطرح نشده است؛ بحث‌هایی درباره آقای باهنر وجود دارد، این نقدها امروز نیز در جلسه صبح شورای مرکزی با وی در میان گذاشته شد، آقای باهنر برخی انتقادات را پذیرفت و گفت که باید نسبت به رفع آنها اقدام کند.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس در زمینه کاندیداتوری ابوترابی‌فرد برای نایب رئیسی مجلس گفت: به نظر مشکل خاصی برای ادامه نایب رئیسی آقای ابوترابی‌‌فرد وجود نداشته باشد؛ تقریباً و تحقیقاً اجماع نظر مستحکمی روی وی وجود دارد و خیلی در مورد آقای ابوترابی‌‌فرد اختلاف‌نظری نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که فراکسیون رهروان ولایت اولویت وضع موجود هیئت رئیسه را دنبال می‌کند یا خیر؟ یادآور شد: فراکسیون هیچ اولویتی ندارد؛ در فراکسیون همه حق کاندیداتوری دارند و معمولاً افراد زیادی کاندیدا می‌شوند، اما خوشبختانه تاکنون شاهد انضباط تشکیلاتی در فراکسیون بودیم و اگر کسی رأی نمی‌آورد در صحن نیز کاندیدا نمی‌شد.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: معمولاً پخت و پزی خارج از مجموعه فراکسیون رهروان ولایت نداریم، آقای لاریجانی اکراه دارند که با افرادی با شائبه اینکه ممکن است در هیئت رئیسه جایگاهی پیدا کنند، جلسه‌ای برگزار کند.