به گزارش پارس به نقل از فارس باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در جمع یهودیان به سخنرانی پرداخت.

رئیس‌جمهور آمریکا که در بزرگترین «کنیسه» شهر واشنگتن و به مناسبت ماه موسوم به میراث یهودیان آمریکا صحبت می‌کرد گفت که او پیوندهای محکمی با اسرائیل دارد.

وی با بیان اینکه هیچ دولتی به اندازه دولت او متعهد به حفظ امنیت رژیم صهونیستی نبوده اضافه کرد که خود را نه تنها به حفظ موجودیت اسرائیل بلکه به رونق و پیشرفت آن هم متعهد می‌داند.

رئیس دولت آمریکا در ادامه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی هر گونه تهدید علیه موجودیت خود را جدی می‌گیرد.

اوباما سپس به همکاری‌های دولت خود با رژیم صهیوینستی تأکید کرد و گفت همکاری‌های اطلاعاتی واشنگتن و تل‌آویو نسبت به هر زمان دیگر مستحکم‌تر هستند.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد بر همین اساس است که او به دنبال توافقی با ایران است که عدم دست‌یابی این کشور به سلاح هسته‌ای را تضمین می‌کند.

وی گفت: «ایران تحت هیچ شرایطی نباید به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کند»؛ و افزود: «به همین دلیل است که من تمام گزینه‌ها را روی میز نگه داشته‌ام.»

باراک اوباما با بیان اینکه توافق هسته‌ای همین حالا هم برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کرده و به عقب رانده است گفت: «اکنون ما به دنبال راه حلی جامع هستیم و من توافق بد را قبول نخواهم کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی بار دیگر برای اطمینان خاطر درباره تلاش برای رسیدن به «توافق خوب» با ایران اظهارات خود در مصاحبه با نشریه «آتلانتیک» را تکرار کرد و گفت: «این توافق اسم من را با خود دارد.»

وی تصریح کرد که به دنبال توافقی با ایران است که «تک تک مسیرهای دست‌یابی» این کشور به «سلاح‌های هسته‌ای» را بنندد و اسرائیل را امن‌تر کند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین بار دیگر تأکید کرد که درباره هیچ‌چیز توافق نخواهد شد مگر آنکه درباره همه چیز توافق شود.

اوباما با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم و اقدامات بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه گفت که حتی در صورت توافق هسته‌ای این نگرانی‌های پابرجا می‌مانند.

رئیس‌جمهوری آمریکا اختلافات پیش آمده بین واشنگتن و تل‌آویو را اختلافاتی بر سر «تاکتیک» خواند و گفت که حمایت از اسرائیل به این معنا نیست که این اختلافات نباید علنی شوند.

اوباما گفت که انتقادات او از برخی سیاست‌های رژیم صهیونیستی مانند شهرک‌سازی یا درگیری‌ با فلسطینی‌ها معیار خوبی برای سنجدیدن روابط آمریکا با این رژیم نیست.

وی تصریح کرد که طرفدار راهکار دو دولتی برای پایان دادن به درگیری‌های اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است و اضافه کرد: «همان‌طور که اسرائیلی‌ها حق تشکیل دولت در سرزمین خودشان دارند، فلسطینی‌ها هم همین حق را دارند.»