به گزارش پارس به نقل از رجانیوز در حالی که رسانه های  اصلاح طلبان درصدد نمایش وحدت هستند و تلاش میکنند تا از عمق اختلافات شان طی دو سال گذشته خبری منتشر نشود، اما به نظر میرسد دستیابی به چنین خواسته ای به معمایی صعب مبدل شده است.
 
به گزارش رجانیوز در همین راستا  عده ای از چهره های اصلاحات با تاسییس کمیته ای موسوم به شورای راهبردی اصلاح طلبان با هدف ایجاد هماهنگی میان دو مجموعه اصلاح‌طلبان، یعنی شورای مشورتی و شورای هماهنگی تا بتوانند در این راستا حرکت نمایند، اما در طول عمر یک ماهه این شورا خود به عاملی در جهت افزایش اختلافات در میان اصلاح طلبان مبدل شده است.
 
در آخرین مورد، رسول منتجب نیا در گفتگو با خبرآنلاین اعلام کرد: «بعدها مطلع شدم که بعضی از دوستان در استان‌ها شورای مشورتی تشکیل داده اند و از این رو خدمت رئیس دولت هشتم رسیدم و گفتم که شورای مشورتی، اتاق فکری است که در مرکز وجود دارد و تشکیل آن در استان‌ها معنی ندارد که ایشان هم گفت من هم مخالفم و نباید تشکیل شود وحتی من گفته ام که شورای مشورتی هیچ گونه دخالتی در کارها نکند، بیانیه هم ندهد و همه کارها به عهده احزاب باش.»
 
وی در ادامه به تشکیل شورای راهبردی اصلاح طلبان واکنش نشان داد و اظهار داشت:
 
« پس از آن در یک جمعی، یکی از اعضای شورای مشورتی را دیدم و با او صحبت کردم که او گفت ما استان به استان می رویم و شورای مشورتی تشکیل می دهیم و من هم مسئول یکی از استان ها هستم. تا اینکه خبر رسید مجموعه ای در استان ها تشکیل شده که انتخابات برگزارمی کنند، پرسیدم که شورای مشورتی چنین مسئولیتی را برعهده نشده است، گفتند که یک شورای دیگری است به نام شورای راهبردی مرکب از ۸-۷ نفر از آقایان که با محوریت آقای موسوی لاری تشکیل شده است و اعضای آن به استان ها می روند و هسته ای را تشکیل می دهند. من دیدم که این کار، کار عجیبی است و موازی با شورای هماهنگی در مرکز و استان هاست که نه مطرح بوده و نه به صلاح است که عده ای را در استان ها جمع کنند و بدون جایگاه قانونی انتخابات برگزار کنند. به آقایان تذکر دادیم، دیدیم که کارخودشان را انجام می دهند. در همین ایام دیدیم که این موضوع در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز به شدت مسئله ساز شده و اکثر اعضا اعتراض دارند و می گویند که شورای راهبردی دارد کار ما را مختل می کند».
 
وی در ادامه می افزاید:
 
« بعد از نوروز امسال، شورای هماهنگی جلساتی را با شورای راهبردی تشکیل داد ولی ما دیدیم که شورای راهبردی خود را مدعی و متولی انتخابات در میان اصلاح طلبان می داند و می گوید احزاب باید خود را با ما هماهنگ کنند و شورای هماهنگی در مرکز و استان ها باید با ما هماهنگ باشند. من گفتم اینکه اصلا نه در طرح اولیه بوده و نه به صلاح است ولی دیدیم که آقایان اصرار می کنند و سماجت می ورزند. بعد هم شروع کردند به رسانه ای کردن موضوع و انجام مصاحبه های متعدد به خصوص با یکی از روزنامه ها که قرار است شورای راهبردی به جای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان‌ها فعال شود، در حالی که این به معنای نادیده گرفتن احزاب است که یک تشکیلات غیرقانونی و موقت را با احزاب جایگزین کنیم. چون این شوراها نمی توانند آرم و تابلویی داشته باشند می خواهند در زمان انتخابات بگوییند که ما تصمیم گرفته ایم، شما بیایید اجرا کنید، این کار درستی نیست و قطعا هم احزاب موضع گیری می کنند و در شورای هماهنگی هم با این طرح مخالفت شد».
 
منتجب نیا در ادامه با تاکید بر لزوم توقف فعالیت های شورای راهبردی، هشدار داد که اگر این شورا اصرار بر ادامه فعالیت داشته باشد حزب منحله اعتماد ملی لیست جداگانه ای برای انتخابات منتشر مینماید، گفت:
 
«در جلسه اخیر شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، دوستان نیز به اقدامات شورای راهبردی در استان ها اعتراض داشتند و در نهایت تصویب شد که ما اعلام کنیم به آقایان که ما اصل را بر فعالیت احزاب می دانیم که پروانه قانونی دارند و می توانند ثابت باشند. این شوراها یا اینکه احزاب را به عنوان تشکیلات شناسنامه دار به بازی می گیرند که باید با آن‌ها هماهنگی کرد و در خدمت شان بود اما اگر به بازی نگرفتند و خواستند که احزاب را دور بزنند، ما هیچ مقابله ای نمی کنیم اما خودمان به عنوان حزب اعتماد ملی لیست جدا می‌دهیم. هر چند ممکن است لیست مان هم با آن‌ها یکی باشد اما استقلال خود را حفظ می کنیم و تا به حال هم استقلال داشته ایم و در دوران انتخابات لیست جدا می دادیم.»
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه "با این حساب که سه چهار لیست از اردوگاه اصلاح طلبان بیرون می آید؟" گفت: «بله، اصلاح طلبان شقه شقه می شوند. یعنی کاری که انجام گرفته کارستان است! و به معنای انشعاب و انشقاق اصلاح طلبان است و هرچه سریع تر معتقدیم که باید جلوی این حرکت نسنجیده و نپخته گرفته شود و بهترین راه هم همین است.»
 
این اظهارات قائم مقام حزب منحله اعتماد ملی در حالی است که پیش از این شورای راهبردی را مسیر انحرافی نامیده بود و اظهار داشته بود: «شورای مشورتی که این روزها در رسانه ها مطرح شده است را مسیر انحرافی می دانم و مطمئن هستم که تلاش این دوستان نه تنها به نتیجه نمی رسد که اگر به فعالیت خود ادامه دهند، منجر به دو دستگی و در نهایت شکست اصلاح طلبان در انتخابات آینده خواهد شد.»
 
به نظر میرسد با وجود بلند شدن تابلو های مخالفت در میان اصلاح طلبان به بحرانی برای آینده پیش رو اصلاح طلبان مبدل شده است و بعید به نظر میرسد با وجود تمامیت طلبی احزاب اصلاح طلب و سهم خواهی آنها در انتخابات پیش رو به راحتی ها به وحدت مد نظر دست یابی پیدا نمایند.