به گزارش پارس به نقل از فارس، عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (۲۱ آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.
 
عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از ۲۵۰۰ کشته و بیش از ۳۰۰۰ زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه ۶ فرودین (۲۶ مارس) آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.
 
وزرای خارجه عربستان و آمریکا روز پنجشنبه در یک نشست خبری در ریاض بر آتش‌بس ۵ روزه در یمن تاکید کردند، اما ارتش عربستان و سخنگوی ائتلاف متجاوز ساعاتی پس از این نشست، آغاز عملیات نظامی عربستان علیه صعده یمن را اعلام کرده است.
 
آتش بس برای توقف تجاوزات عربستان سعودی به یمن قرار است سه‌شنبه شب راس ساعت ۲۳ به وقت محلی به مدت ۵ روز اجرا شود.
 
مهم‌ترین اخبار روز بیست و یکم عملیات «بازگرداندن امید» عربستان را می‌توانید در اینـجـا مرور کنید.
 
* سخنگوی ائتلاف متجاوز به یمن گفت در صورتی که کشتی ایرانی بازرسی نشود، امکان پهلو گرفتن در یمن را نخواهد داشت.
 
* از ساعت ۲۳ به وقت ریاض (بامداد چهارشنبه به وقت تهران)، آتش بس موقت در یمن رسما آغاز شد.
 
* سردار جزایری: حمله به کشتی کمک‌رسان ایران منطقه را به جنگ می‌کشاند
 
* کشته شدن ۹۰ نفر در تجاوز هوایی عربستان به منطقه «نقم» صنعا/ منابع بیمارستانی یمن از افزایش تعداد تلفات حمله هوایی عربستان سعودی به منطقه «نقم» در شرق صنعاء، به ۹۰ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی خبر دادند.
 
* قبایل یمنی مراکز نظامی عربستان و فرودگاه در «نجران» را هدف قرار دادند/نیروهای قبایل یمنی در واکنش به استمرار تجاوزات هوایی سعودی به یمن، مناطق نظامی شهرهای مرزی «نجران و جازان» عربستان را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند.
 
* کشته شدن ۳۰ زندانی در حمله هوایی عربستان به غرب یمن/ جنگنده‎های سعودی در ادامه تجاوزات هوایی خود به یمن در آستانه برقراری آتش‎بس، زندان مرکزی در «حجه» را بمباران کردند.