پايگاه خبري تحليلي «پارس»- میشل اوباما محبوبیت زیادی در آمریکا دارد و به‌عنوان زنی مستقل و دارای شخصیتی قوی شناخته می‌شود. اما او همیشه این‌گونه نبوده است. بانوی اول آمریکا در یک سخنرانی از ترس‌ها و ضعف‌هایش پیش از ورود به کاخ سفید گفته است.
  اوباما
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، میشل اوباما، همسر باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و بانوی نخست این کشور، در یک سخنرانی در برابر فارغ‌التحصیلان دانشگاه تاریخی تاسکجی، فرازهایی از زندگی‌شخصی‌اش را فاش ساخته که تا کنون در مورد آن‌ها در هیچ مصاحبه یا سخنرانی حرف نزده بود.

او که نخستین بانوی اول سیاه‌پوست آمریکا در تاریخ این کشور به شمار می‌رود، گفته است که پیش از ورود به کاخ سفید از کلیشه‌هایی که در مورد وی به افکار عمومی راه یافته بود، بسیار رنج دیده و از خودش می‌پرسیده است که "آیا من بلند حرف می‌زنم؟ آیا خشن هستم؟ آیا بیش از حد نرمی از خودم نشان می‌دهم؟ آیا خیلی مادر هستم و کمتر به پیشرفت در زندگی شغلی فکر می‌کنم؟"

 اوباما4

کاریکاتور میشل اوباما روی جلد نیویورکر

او می‌گوید زمانی که مجله "نیویورکر" عکسی از او را چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۸ آمریکا به عنوان تصویر روی جلد خود کار کرد، بسیار شوکه شد. این تصویر در اصل کاریکاتوری بود که میشل اوباما را با مدل موی "آفرو" (موهای فر کوتاه و وز کرده)، در لباسی شبیه به شبه‌نظامیان حزب پلنگ سیاه و سلاحی در دست نشان می‌داد.

 اوباما1

حزب پلنگ سیاه، یک سازمان چپ‌گرای انقلابی سیاه‌پوستان بود که در اواخر دهه ۶۰ میلادی برای "حق دفاع‌ از خود" سیاهان می‌جنگید.

میشل اوباما، گفته است:«هرچند می‌دانستم که این تصویر طنزآمیز بوده، با این همه من را تحت تأثیر قرار داد چون از خودم می‌پرسیدم، آیا مردم واقعا مرا اینطور می‌بینند؟"

بانوی اول آمریکا در سخنرانی‌اش از منتقدانی گفته است که او و همسرش را متهم می‌کردند "برای آمریکا ارزش قائل نیستند". منتقدانی که می‌گفتند باراک اوباما اصلا شهروند آمریکا نیست و در خاک این کشور به دنیا نیامده است: «در آن زمان شب‌های زیادی را بدون این‌که بخوابم صبح می‌کردم و از این می‌ترسیدم که دخترانم به حرف‌هایی که مردم در مورد مادرشان می‌گویند، پی ببرند.»

 اوباما2

دانشگاه تاکسجی یکی از مراکز آموزشی شناخته شده آمریکاییان آفریقایی‌تبار به شمار می‌رود. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه خود با موضوع تبعیض آشنایی دارند و برای یافتن شغل در بازار کار پررقابت آمریکا همواره باید عملکردی چشمگیر در دوران تحصیل داشته باشند.

 اوباما3

بانوی نخست آمریکا در مراسم فارغ‌التحصیلی گروهی از دانشجویان این دانشگاه به آنان توصیه کرد که نگذارند دیگران به راحتی اعتماد به نفس‌شان را بگیرند. او گفت:«اگرچه راه پیشرفت برای سیاه‌پوستان در آمریکا هرگز آسان نخواهد شد، اما اگر شما تسلیم احساس تردید و خشم شوید، تنها موجب خواهید شد که همگی در پایان بازنده باشیم.»