به گزارش پارس به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،  حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار با معاون رییس کابینه ترکمنستان در امور نفت و گاز، به چهار دور مذاکرات سازنده روسای جمهور دو کشور اشاره کرد و گفت: اجرایی شدن توافقات دو رییس‌ جمهور و تفاهم‌نامه‌های میان دو کشور از جمله در اجرای طرح‌های راه‌سازی، صادرات کالا و خدمات و نیز مبادلات در حوزه انرژی، زمینه‌ساز توسعه منطقه‌ای و ارتقاء همکاری‌ها خواهد شد.

رییس جمهور با بیان اینکه همواره مناسبات خوبی میان ایران و ترکمنستان حاکم بوده است، ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور همسایه در همه زمینه‌ها توسعه و تعمیق یابد.

«بای مراد خوجه محمد‌اف» معاون رییس کابینه وزرای ترکمنستان در امور نفت و گاز نیز ضمن تقدیم پیام بردی محمد‌اف رییس‌ جمهوری ترکمنستان، به روابط خوب و حسنه دو کشور و امضا ۱۹ سند همکاری دوجانبه اشاره کرد و گفت: ترکمنستان براساس حسن همجواری به دنبال ارتقاء همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: در دو روز گذشته هیات همراهش مذاکرات سازنده‌ای با وزرای نفت، راه، مسکن و شهرسازی و رییس کل بانک مرکزی ایران در خصوص اجرایی شدن توافقات فی‌مابین داشته‌اند.