به گزارش پارس به نقل از فارس، «جب بوش» از جمله نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواهان در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گوید اگر در سال ۲۰۰۳ رئیس‌جمهور بود، همان تصمیمی را می‌گرفت که برادرش، «جورج واکر بوش» گرفت و دستور حمله به عراق را صادر کرد.

بوش که روز شنبه پس از سخنرانی در دانشگاه «لیبرتی» ویرجینیا با شبکه «فاکس نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «می‌خواهم به همه گوشزد کنم که من هم همین کار را می‌کردم، همانطور که اگر هیلاری کلینتون (وزیر خارجه سابق و نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات) هم بود این کار را می‌کرد.»

در حالی که پس از حمله آمریکا به عراق مشخص شد اطلاعات منتشر شده از سوی واشنگتن در خصوص برنامه در جریان ساخت تسلیحات کشتار جمعی در عراق ساختگی بوده، بوش تلویحا این اطلاعات را معتبر خواند و گفت: «هرکس دیگری هم بود، اگر آن اطلاعات را دریافت می‌کرد، همان کار را می‌کرد.»

بوش که پیش از این گفته بود در سیاست خارجی از برادرش پیروی می‌کند، گفت کسانی که به دنبال یافتن نقطه تمایز میان او و جورج هستند، نباید در مسئله عراق به دنبال این مسئله باشند.

او با این حال گفت در حفظ امنیت عراق اشتباهاتی رخ داد که شخص جورج بوش نیز به آن‌ها اذعان دارد.

با وجود، جب بوش پیش از این اذعان کرده بود که اقدامات برادرش، موجب شده تا کار وی در رقابت‌های انتخاباتی دشوار شود، چراکه او مجبور است پاسخگوی جنگ‌هایی باشد که برادرش به راه انداخته است.

جورج بوش نیز ماه گذشته در نشستی خصوص با سران سازمان‌های یهودی آمریکا، گفته بود برای برادرش تبلیغ نمی‌کند، چراکه می‌داند این امر تنها برای وی اثر عکس دارد.

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از حاضران در آن جلسه نوشته است که جورج بوش گفته است: «به همین خاطر است که مرا نمی‌بینید.»

حمله آمریکا و انگلیس به عراق که به بهانه وجود برنامه تولید تسلیحات کشتار جمعی در عراق در سال ۲۰۰۳ صورت گرفت، به مرگ بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون عراقی و مجروحیت و آوارگی میلیون‌ها نفر منجر شد.