به گزارش پارس به نقل از ایسنا ، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که "آتش‌بس با اهداف بشردوستانه" در یمن از دوازدهم ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان این سخنان را در کنفرانسی مطبوعاتی با جان کری، همتای آمریکایی‌اش در پاریس اعلام کرد و گفت: مدت این آتش بس پنج روز خواهد بود و از ساعت یازده شب به وقت محلی روز سه شنبه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد که درگیری‌ها بار دیگر از سر گرفته می‌شود اما همه چیز به پایبندی طرف‌ مقابل به آتش بس بستگی دارد و می‌توان تمدید این آتش بس پنج روزه را مد نظر قرار داد.

وزیر خارجه عربستان ادامه داد: این آتش بس فرصتی برای حوثی‌هاست تا نشان دهند که سرنوشت ملت‌شان برای آنها مهم است و ما امیدواریم که این پیشنهاد که در راستای منافع یمن است از سوی حوثی‌ها مورد قبول قرار گیرد.

وزیر خارجه آمریکا نیز به نوبه خود گفت: توقف آتش بس در یمن به معنای صلح نیست و گروه‌های درگیر باید برای ایجاد راه حلی سیاسی تلاش کنند.

کری گفت: حل سیاسی بحران یمن تنها راه پایان دادن به تنش در این کشور است و باید مذاکرات بدون هیچ پیش شرطی از سر گرفته شود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که برخی نشانه‌ها حاکی از آن است که حوثی‌ها این آتش بس را قبول خواهند کرد.

پائولو لنپو، هماهنگ کننده سازمان ملل در یمن نیز اعلام کرد که به دلیل حجم بالای مشکلات و بحران انسانی در یمن تنها یک آتش بس طولانی مدت می‌تواند در این کشور کارساز باشد.

وی گفت: آتش بس پنج روزه نمی‌تواند برای فراهم کردن نیازهای فوری یمن کافی باشد و ما امیدواریم که این آتش بس موقت خیلی زود به آتش بسی دائم تبدیل شود.

عربستان پیشتر نیز در یمن اعلام آتش بس کرده بود و وعده داده بود که علیه این کشور دست به حمله نظامی نمی‌زند اما هربار با خلف وعده به بمباران بیشتر مناطق مختلف این کشور پرداخت.