به گزارش پارس، ابولقاسم رئوفیان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: این لایحه همچنین می تواند به حسن اجرای قوانین و جلوگیری از انحراف جامعه کمک کند.


وی، هشدار وزیر کشور در توجه به ورود پول های کثیف به انتخابات را بجا ارزیابی کرد و اظهارداشت: عبدالرضا رحمانی فضلی هفته گذشته در مجلس تاکید کرد که هشدار می دهم در آینده دیگر چنین اتفاقی در باره پول های انتخاباتی نیفتد. خوب این هشدار براساس قرائن و شواهدی است که وزیر به این نتیجه رسیده است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: حال که راجع به پول های انتخابات هشدار داده شده است باید به این مساله توجه کرد که با چه پول هایی، انتخابات و تبلیغات باید انجام شود و نمایندگان با چه پولی به مجلس راه یابند.

رئوفیان تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد، این است که در انتخابات قوانین به درستی اجرا شود، پول های کثیف راه به جایی پیدا نکنند.

وی با یادآوری سخنان وزیر کشور در مجلس افزود: این که طرحی تدوین شود تا پیگیری لازم در ورود پول های کثیف به حوزه تبلیغاتی - انتخاباتی بعمل آید، ایده مطلوبی است.

وی ادامه داد: انتظار ما ازآقای رحمانی فضلی این بود که با تدبیر واحاطه به پشت پرده قضایا و با سنجش همه جوانبه با اسناد و مدارک در مجلس حاضر شود و درباره تاثیر این پول ها بر مجلس و انتخابات سخن بگوید و آن را به اثبات برساند.

دبیرکل حزب ایران زمین خاطرنشان کرد: اگر از شهامت و جسارت لازم برای بیان واقعیت هایی که به گفته خود وی اثبات شده است را نداشته باشیم، چیز بدی است.



* علت عذرخواهی درمجلس و توپ اندازی در زمین رسانه ها چیست؟

رئوفیان همچنین گفت: باید از آقای وزیر پرسید اگر مسایل مطروحه درمورد پول های کثیف صحت دارد و براساس شواهد و اسناد و مدارک چنین حرفی زده شده است چرا در مجلس کتمان و به نوعی عذرخواهی می شود.

وی ادامه داد: چرا باید توپ را در طرح مسایل پول های کثیف درزمین رسانه ها بیاندازد و بعد بگوید چنین چیزی نبوده و اگر شما نمایندگان اصراردارید اسامی را بگویم؟

رئوفیان جایگاه وزارت کشور را به عنوان مسوول حفظ امنیت کشور، جایگاه رفیعی بیان کرد وافزود: به نظر می رسد وزیرکشور باید با حسن تدبیر مسایل را مطرح و اثبات کند و پیش ببرد و اگر مساله خاصی پیش آمد آن را به نحو دیگری پیش بینی کند؛ نه این چنین که شاهد بودیم.

وزیر کشور هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی گفت: از صحبت های من درباره ورود پول کثیف به انتخابات و حوزه سیاست و اقتصاد استفاده سیاسی شده و در آن تحریف و انحراف ایجاد کرده اند.