به گزارش پارس به نقل از نماینده، نشست سه جانبه حزب موتلفه، جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری انقلاب اسلامی روز گذشته در سالن جلسات حزب موتلفه برگزار و مقرر شد بر اساس چارچوبهای توافق شده، ساز و کار حقوقی و سیاسی ائتلاف حداکثری شکل بگیرد.

همچنین یکی دیگر از محورهای مطرح شده در این نشست سه جانبه تهیه و تدوین منشور جامع اصولگرایی بود، منشوری که به گفته محمد نبی حبیبی"دبیرکل حزب موتلفه اسلامی" برموضوع منشور وحدت اصول‌گرایی و بایدها و نبایدهای آن مباحثی را در جلسات داشته‌ایم و در این موضوع نیز پیشرفت قابل توجهی انجام شده است.

لطف الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که همراه با حسین فدایی "دبیرکل جمعیت ایثارگران" در نشست روزگذشته شرکت کرده بود، وحدت را مطالبه همه اصولگرایان خواند و اظهارداشت: خوشبختانه وحدت نیروهای اصولگرا به‌خوبی در حال انجام است و ما بر وحدت اصولگرایی تأکید داریم و تأکید ما این است که ما باید وحدت حداکثری با حفظ ارزش‌ها داشته باشیم و باید همه افرادی را که در جریان اصولگرایی تعریف می‌شوند، جذب کنیم تا به‌صورت واحد وارد عرصه انتخابات شویم و این مطالبه همه نیروهای اصولگرا است.

«وحدت و همگرایی» فقط در دایره این سه تشکل سیاسی اصولگرا قرار نگرفته بلکه سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری ضمن تشکر از حزب موتلفه برای برگزاری جلسه روز گذشته به استراتژی انتخاباتی جبهه متبوعش پرداخت و به نماینده، گفت: اقدامات موتلفه در برپایی این نشست‌ها باعث می‌شود نظرات مختلف به هم نزدیک شود با این حال ما به عنوان جبهه پیروان بطور جداگانه و مستقیم اقدام به برگزاری نشست‌هایی با دیگر گروه های اصولگرا می کنیم و معتقدیم اصولگرایان باید تمام تلاش ها و فعالیت های خود را در راستای وحدت و همگرایی حول محور جامعتین انجام دهند.

وی اظهارداشت: براساس جدول تنظیم شده و هماهنگی های انجام شده به دیدار اصولگرایان می‌رویم و با توجه به اقداماتی که تاکنون صورت گرفته به وحدت اصولگرایان در انتخابات امیدواریم.

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی "دبیرکل جبهه پایداری" هم که عصر دوشنبه به همراه سه عضو شورای مرکزی جبهه متبوعش در نشست سه جانبه وحدت شرکت کرده بود همان مواضع حزب موتلفه، جمعیت ایثارگران و جبهه پیروان را تکرار و بر وحدت و همگرایی تاکید و ابراز امیدورای کرد انشاءالله اصولگرایان در آینده وحدت خوبی در رفتار و عمل خواهند داشت.

تاکنون از نشست سه جانبه احزاب اصولگرا دود سفید بلند شده و چشم اندازی روشنی در جهت وحدت در نظر گرفته شده است، این در حالی است که تعدادی از رسانه ها و چهره های اصلاح طلب رقایت های انتخاباتی را از هم اکنون آغاز کرده اند و سناریوی اختلاف و دو دستگی در جریان اصولگرا را دنبال می کنند چنانچه روزنامه دوم خردادی شرق پس از دیدار سعید جلیلی با آیت الله مصباح یزدی در گزارشی این دیدار را به منزله فعالیت های انتخاباتی جبهه پایداری با محوریت آیت الله مصباح عنوان کرده بود.

پس از انتشار چنین اخباری از سوی جریان رقیب در جهت القاء اختلاف و دودستگی در جریان اصولگرا، حجت الاسلام غلام رضا مصباحی مقدم در گفتگویی به ناگفته های جلسه سران اصولگرا (حضرات آیات مصباح، موحدی کرمانی و محمد یزدی) اشاره کرد و گفت که« آیت‌الله مصباح که تشریف آوردند سئوالشان این بود «که چرا من را دعوت کردید؟ همواره برای انتخابات، جامعتین بودند که ورود می‌کردند. امروز هم باید همین گونه باشد. من ریاست حزبی را ندارم. اگر خواستید با احزاب جلسه بگذارید، من رئیس حزبی نیستم. دوستان پایداری می‌آیند با من مشورت می‌کنند و من مشورت می‌دهم، ولی این گونه نیست که رهبری حزبی را به عهده گرفته باشم» و توصیه کردند که همچنان باید محوریت، جامعتین باشد».

موضع گیری سخنگوی جامعه روحانیت مبارز پاسخی به این بازی رسانه های زنجیره ای بود و نشست دیروز نیز گامی دیگر در راستای تحقق همدلی و همگرایی بین نیروهای انقلاب برداشت و پیام همگرایی به جریان رقیب و رسانه های تحت مدیریت آنها منتقل شد به طوری که سه رسانه شاخص اصلاح طلب امروز خبر نشست سه جانبه وحدت را بایکوت کردند و به تشریح مواضع همفکران خود در عرصه سیاسی پرداختند.

مواضع اصولگرایان تا کنون به کمک تکمیل پازل وحدت و همگرایی آمده و استمرار همین استراتژی منجر به ترسیم مدل وحدت خواهد شد، وحدتی که می تواند نتایج بسیار خوش آیندی برای اصولگرایان به جا بگذارد چرا که سران جامعتین در کنار هم و احزاب و تشکل های سیاسی اصولگرا نیز در جلسات وحدت می توانند به چشم اندازی بلند پایه ای برای انتخابات مجلس دست یابند.