به گزارش پارس به نقل از تسنیم ؛ خبرگزاری آناتولی نوشت: گارد ساحلی ترکیه در عملیاتی یک کشتی حامل مهاجران غیر قانونی سوری را توقیف و 350 مهاجر را بازداشت کرده است.

نیروهای گارد ساحلی ترکیه، اواخر شنبه شب در عملیاتی که تا پاسی از روز یکشنبه ادامه یافت، یک کشتی با پرچم مغولستان را توقیف نمود و 350 مهاجر سوری آن را بازداشت کرده است.

گارد ساحلی ترکیه اعلام کرد که مهاجران که شامل زنان و کودکان بوده اند، قصد رسیدن به کشورهای اتحادیه اروپا به خصوص ایتالیا را داشته اند.پلیس ترکیه 10 خدمه این کشتی را بازداشت کرده و قایق های شناور این کشتی را که برای جابجایی مهاجران استفاده شده، توقیف کرده است.

ترکیه میزبان 1.8 میلیون آواره سوری است که در پی جنگ داخلی این کشور به ترکیه پناه آورده اند. ترکیه نقطه ترانزیتی مهمی برای مهاجرانی است که قصد مهاجرت به اروپا را دارند.

با غرق شدن قایق مهاجران در هفته گذشته تعداد قربانیانی که قصد مهاجرت به اروپا از طریق مدیترانه را داشته اند از ابتدای امسال تاکنون به بیش از 1800 نفر رسیده و ظاهرا به بدترین فاجعه مهاجرتی در مدیترانه در دهه ها اخیر تبدیل شده است.
مقام های اروپایی در نشست اخیر خود در بروکسل متعهد شده اند تا منابع مالی بیشتری را برای انجام عملیات نجات مهاجران در دریای مدیترانه اختصاص دهند.بر اساس اعلام سازمان بین المللی مهاجرت، از ابتدای سال 2015 میلادی تاکنون بیش از 1727 مهاجر در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند.