به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مقامات آمریکا اعلام کردند، در پی تهدید فرد ناشناسی به بمب‌گذاری مجسمه آزادی در شهر نیویورک نزدیک به 2 هزار و 700 گردشگر را از پارک اطراف این مجسمه، خارج کردند.


به گزارش روزنامه ایندیپندنت، مقامات آمریکایی اعلام کردند تهدید این فرد به بمب‌گذاری مجسمه آزادی پوچ بوده و امروز(شنبه) مجددا این مجسمه برای بازدید گردشگران بازگشایی شد.

به دنبال تهدید این فرد، تحقیقات وسیعی از سوی نیروهای پلیس فدرال آمریکا در محوطه اطراف مجسمه آزادی به منظور پیدا کردن بمب‌های احتمالی انجام شد اما در نهایت بمبی کشف نشد و آن‌ها منطقه را ایمن اعلام کردند.

به گفته سازمان مدیریت پارک‌های ملی آمریکا، فردی ناشناس روز جمعه تهدید کرده بود قرار است به بمب‌گذاری مجسمه آزادی بپردازد. این سازمان در بیانیه‌ای گفت تیم‌های تحقیقات پلیس فدرال آمریکا به همراه واحدهایی از سگ‌های جستجوگر، تحقیقات خود را آغاز کرده و پس از پیدا کردن منطقه‌ای مشکوک در پای مجسمه آزادی تصمیم به تخلیه "جزیره آزادی" که میزبان این مجسمه است، گرفته‌اند.

به گفته استیو دیویز، سخنگوی پلیس نیویورک آمریکا، تحقیقات مقامات فدرال و تیم‌های خنثی کننده بمب نشان داد که این منطقه ایمن بوده و بمبی در اطراف مجسمه آزادی وجود ندارد.