به گزارش پارس خبر آن‌لاین سایت حامی دولت که دو مدیر آن در دولت مناصبی دارند، با انتقاد از کندی تغییر فرمانداران و بخشداران نوشت: این امر بارها اعتراض حامیان دولت را به دنبال داشته است. امیری سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه به طور حتم نسبت به تغییر کسانی که با نظر دولت همسو نیستند اقدامات لازم صورت خواهد گرفت، گفت تنها درصد کمی از افرادی که در دولت یازدهم از سوی وزارت کشور در مناصب سیاسی انتخاب شده‌اند، با گفتمان دولت همسو نبودند.
خبر آن‌لاین ادامه می‌دهد: با افزایش انتقادها از وزارت کشور در خصوص روند تغییر مدیران استانی هفته گذشته رحمانی فضلی وزیر کشور از تغییر تعداد قابل توجهی از فرمانداران خبر داد. به گفته وزیر کشور از تعداد 429 فرماندار در کشور 392 نفر یعنی 91 درصد تغییر کردند و تنها 37 مورد از دولت قبل مانده‌اند. آنگونه که رحمانی فضلی گفته است تعیین تکلیف فرمانداران باقی مانده از دولت قبل هم به زودی انجام شود و آنها در مرحله استعلام قرار دارند.
این گزارش همچنین حاکی است: اما براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت کشور وضعیت تغییر بخشداران به خوبی پیش نرفته و همچنان در تعداد قابل توجهی از بخش‌ها، بخشداران دولت احمدی‌نژاد مشغول به کار هستند. براساس این آمار از یک هزار و 58 بخشدار در کشور 588 بخشدار تاکنون تغییر کرده‌اند که این رقم معادل 55 درصد کل بخشداران است.
شایان ذکر است وزیر کشور از همان آغاز تصدی وزارت به اعتبار سوابق حضور در اردوگاه اصولگرایان تحت فشار بوده است. گروه‌های فشار از یک سو خواستار تغییر وزیر کشور بوده و از سوی دیگر از طریق همین فشار سعی کرده‌اند مهره‌چینی خود در بدنه وزارت کشور و استانداران و فرمانداران و حتی بخشداران را گسترش دهند. در همین زمینه به نظر می‌رسد بحث پول‌های کثیف نیز از سوی همین طیف به وزارت کشور دیکته شده تا در خدمت بازی‌های انتخاباتی افراطیون قرار گیرد.