به گزارش پارس به نقل از تسنیم  ؛ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایران هیچ دخالت نظامی در یمن نداشته است، گفت: اینکه می‌گویند ایران در یمن دخالت نظامی دارد، یک دروغ است.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در تجمع طلاب حوزه علمیه قم که به‌منظور محکومیت تجاوز عربستان سعودی به یمن در مدرسه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: مشکل و بحران یمن تنها با استقامت مجاهدان این کشور حل می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره اینکه مجاهدان یمن تاکنون در مقاومت خود موفق بوده‌اند، افزود: دولت سعودی تا زمانی که مردم مقاومت کنند، جرأت ندارد نیروی زمینی خود را در مرزهای یمن پیاده کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه در 36 سال گذشته در هر جا که مسلمانان با بحرانی روبه‌رو بودند با آن‌ها همدردی کرده است، گفت: حوزه علمیه قم پیش از این از مردم مظلوم بوسنی و فلسطین هم حمایت خود را داشته است.

جنگ با انقلاب یمن نتیجه‌ای جز شکست در پی ندارد

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مکتب اسلام معتقد است که همه ما یک امت هستیم، افزود: نباید در مقابل رنجی که در عالم به مسلمانان روا داشته می‌شود، سکوت کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیام این تجمع برائت از جنایتکاران است، خاطرنشان کرد: حمله به یمن دارای مباشرانی است چراکه برخی در کنار عربستان به این عرصه وارد شدند. مباشر حمله به یمن، دولت انگلیسی عربستان سعودی است؛ مطابق نص تاریخ اصل این دولت و مکتبی که بر این کشور حاکم است، ساخته و پرداخته انگلیسی‌ها است.

عربستان ‌خائن به حرمین شریفین است نه خادم

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دولت سعودی لبه تیز هجمه‌های خود در طول حکومتش را اسلام ناب محمدی قرار داده است، افزود: عربستان از ابتدا لیاقت نداشت خادم حرمین شریفین باشد و در واقع آن‌ها خائن به حرمین هستند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به وجود برخی روابط میان سعودی‌ها و صهیونیست‌ها اظهار داشت: عربستان طی 4 هفته اخیر مانند صهیونیست‌ها بی‌باکانه و بی‌رحمانه مردم یمن را می‌کشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه آمریکا با انقلاب یمن مخالف است، گفت: این مخالفت از نوع مخالفت با انقلاب ایران است و اگر تا امروز آمریکا از ایران شکست خورده باید بداند در یمن نیز شکست می‌خورد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مسئولان آمریکایی همواره در پی تحقیر ملت عاشورایی و کربلایی ما هستند، خاطرنشان کرد: مذاکره‌کنندگان ما از جنس مردم هستند؛ مردم ایران ذلت را نمی‌پذیرند و همیشه شعار "می‌جنگیم، می‌میریم، سازش نمی‌پذیریم" ادامه دارد.

اوباما و کنگره آمریکا بدانند با تحقیر ملت ایران خودشان بازنده میدان هستند

عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اوباما و کنگره آمریکا بدانند با تحقیر ملت ایران خودشان بازنده میدان هستند، گفت: ما را به گزینه‌های روی میز و گزینه نظامی تهدید می‌کنند در حالی که جنگ هشت ساله دفاع مقدس نشان‌دهنده شکست آمریکا و کشورهای 1+5 مقابل ایران است.

آمریکا به ایران نگاه چپ داشته باشد، انقلابیون جهان منافع آنان را در کل دنیا به خطر می‌اندازند

وی با بیان اینکه تفکر انقلاب اسلامی در همه دنیا جایگاه خود را پیدا کرده است، اظهار داشت: با اقتدار و راحت می‌گوییم که اگر آمریکا به ایران اسلامی نگاه چپ داشته باشید و کمترین تجاوزی را انجام دهید، انقلابیون جهان تمام منافع آمریکا را در کل دنیا به خطر می‌اندازند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید اینکه ملت ایران برای همه ملت‌های مظلوم جهان پیام دلسوزی و مشورت دارد، گفت: اینکه می‌گویند ایران در یمن دخالت نظامی دارد، یک دروغ است. دلسوزی و حمایت لفظی ما از یمن دخالت محسوب نمی‌شود بلکه آن چیزی که نشانه دخالت است، آدم‌کشی‌های وحشیانه است.

وی با بیان اینکه طلاب حوزه علمیه با این تجمع به دنیا نشان می‌دهند که حمله به یمن روی دیگر چهره آمریکا، دست مخملی و محتوای چدنی آن است، اظهار داشت: در طول سالیان اخیر برخی قلم‌زنان فاسد در پی خوب نشان دادن چهره آمریکا بودند که تحلیل‌های آن‌ها دروغ از کار در آمد و حمایت‌های آمریکا از ظالمان را می‌بینیم.

رژیم عربستان صهیونیست‌ها را برای کوبیدن مسلمانان تقویت می‌کند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در پرونده عربستان سعودی همراهی با رژیم صهیونیستی در حمله 33 روزه اسراییل به لبنان و حملات به غزه دیده می‌شود، تاکید کرد: تمام شواهد و اسناد می‌گوید که رژیم عربستان صهیونیست‌ها را برای کوبیدن مسلمانان تقویت می‌کند.