به گزارش پارس به نقل از تسنیم، بعد از گذشت ۱۲ روز از تجاوز عربستان به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور زیرساخت‌های یمن ویران و بیش از ۲هزار تن شهید و زخمی شدند.
 
به گزارش مرکز حقوقی سیاق یمن، در اولین ساعت‌های روز پنجشنبه 26 مارس (6 فروردین) مردم یمن با مشاهده تعداد زیادی از جنگنده‌ها در آسمان این کشور شوکه شدند که مواضع دولتی، محله‌های مسکونی و تجاری و نظامی را بمباران کردند که بر اثر آن تعدادی زیادی کشته و زیرساخت‌های این کشور تخریب شد.
 
در زیر آمار شهدای غیرنظامی در حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی به غیرنظامیان در 12 روز تجاوز به یمن آمده است.
 
1 ــ بمباران محله مسکونی «النصر» واقع در شمال صنعاء در روز 26 مارس 2015 که بر اثر آن 24 تن کشته شدند که بین آنها 6 زن، 6 کودک و 12 مرد به چشم می خوردند. این حمله همچنین 43 زخمی به‌جا گذاشت.
 
در حمله به محله مسکونی النصر 37 خانه تخریب شد که 14 عدد از این منازل به‌شکل کامل تخریب شدند و 16 خودروی متعلق به شهروندان یمنی نیز نابود شده است.
 
2 ــ بمباران بازارهای کتاف و البقع در استان صعده در روز 27 مارس (7 فروردین) که بر اثر آن 37 نفر کشته شدند که بین آنها 4 کودک و زن به چشم می‌خورند. در این حمله همچنین 53 تن زخمی شدند که اغلب آنها جراحت‌های وخیم دارند.
 
در این حمله همچنین ده‌ها مغازه و مقادیر زیادی کالا و مواد غذایی از بین رفت.
 
3 ــ حمله به «بیمارستان 48» در جنوب صنعاء در روز 28 مارس (8 فروردین)، در این حمله 3 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. نکته قابل توجه این حمله اینکه بخش زیادی از بیمارستان تخریب شد و تجهیزات آن از بین رفت.
 
4 ــ حمله به یک محله مسکونی در استان الحدیده در روز 29 مارس (9 فروردین) که بر اثر آن 30 تن زخمی شدند که بیشتر آنان از زنان و کودکان بودند. در این حمله همچنین ده‌ها منزل مسکونی تخریب شد.
 
5 ــ حمله به اردوگاه‌های آوارگان در المرزوق در استان حجه در 30 مارس (10 فروردین)، در حمله به این اردوگاه‌ها که زیر نظر سازمان ملل هستند 32 تن کشته و 40 تن زخمی شدند که بیشتر آنها از زنان و کودکان بودند که حال زخمی‌های این حمله نیز وخیم است. بر اثر این حمله اکثریت ساکنان این اردوگاه‌ها آواره شدند.
 
7 ـ حمله به کارخانه لبنیات و مواد غذایی یمانی در استان الحدیده در 31 مارس (11 فروردین) در این حمله 38 کارگر کشته و 80 تن دیگر زخمی شدند که تعداد کشته‌ها همچنان رو به افزایش است. بر اثر این حمله کارخانه یمانی به‌صورت کامل تخریب شد که قیمت آن ده‌ها میلیون دلار تخمین زده می‌شود.
 
8 ــ حمله دوم به اردوگاه‌های آوارگان یمنی در استان حجه در روز 1 آوریل (12 فروردین)، در این حمله 8 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی و صدها تن نیز آواره شدند.
 
9 ــ حمله گارد مرزی عربستان به یکی از روستاهای «رازح» در استان صعده در روز دوم آوریل (13 فروردین)، در این حمله 10 تن کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند که تنها 8 تن کشته‌ها از یک خانواده بودند.
 
10 ــ حمله به روستای «حجر عکیش» در منطقه «بنی‌مطر» در استان صنعاء 3 آوریل (14 فروردین)، در این حمله 11 تن کشته شدند که 5 کودک و دو زن بین کشته شده‌ها بودند و 5 تن دیگر نیز زخمی شدند.
 
11 ــ حمله به دو منطقه مبنه و باقم در استان صعده در 4 آوریل (15 فروردین)، در این حمله 5 تن کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند.
 
12 ــ حمله به کامیون‌های حامل گندم در منطقه حیس در استان الحدیده در روز 4 آوریل (16 فروردین)، در این حمله دو کامیون از 6 کامیون نابود و 3 کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند.
 
857 شهید و 1214 زخمی از آغاز تجاوز عربستان تاکنون
 
یک سازمان حقوقی نیز اعلام کرده که بر اساس آمارهای اولیه تاکنون 857 تن از آغاز حملات عربستان به یمن به شهادت رسیده و 1214 تن نیز زخمی شدند.
 
این در حالی است که هزاران شهروند یمنی نیز به‌دلیل حملات بی‌وقفه ائتلاف عربی به‌سرکردگی سعودی و تخریب منازلشان آواره شدند.
 
استفاده عربستان از سلاح‌های ممنوعه و ارتکاب جنایت جنگی
 
گزارش‌های محلی و بین المللی حاکی از آن است که کشورهای متخاصم از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده‌اند که از جمله آنها بمبهای خوشه‌ای است. این امر از آثاری که این بمب‌ها روی اجساد قربانیان (سوختگی کامل اجساد قربانیان) و ساختمان‌ها باقی گذاشته، کاملاً مشخص است.
 
این امر همچنین ثابت می‌کند که عربستان و کشورهای حامی این حمله در یمن مرتکب کشتار جمعی و جنایت جنگی شده‌اند که ضرورت تحرک سریع جامعه بین المللی را برای توقف این درگیری‌ها نشان می‌دهد.
 
حمله و نابودی یمن و زیرساخت‌های این کشور
 
جنگنده‌های عربستان در طول 24 ساعت شبانه‌روز مراکز دولتی و زیرساخت‌های یمن را بمباران می‌کنند.
 
1 ــ نابودی اکثر فرودگاه‌ها و بنادر و ورودی‌های یمن و نابودی هواپیماهای مسافربری.
 
2 ــ حمله به تعداد زیادی از ایستگاه‌های تولید برق و گاز و ساختمان‌های دولتی و ساختمان‌های حیاتی یمن.
 
3 ــ بمباران کارخانه سیمان در استان لحج و کارخانه روغن در الحدیده و کوکاکولا در عدن و کارخانه ساخت لبنیات در الحدیده.
 
4 ــ بمباران انبارهای مواد غذایی در شهرستان همدان در استان صنعاء.
 
5 ــ حمله به راه‌های ارتباطی و پلها در چندین استان برای ممانعت از حمل و نقل.
 
6 ــ آواره شدن تعداد زیادی از خانواده‌های یمنی.
 
محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن
 
کشورهای مهاجم به کشتار افراد بی‌گناه با سلاح‌های گوناگون اکتفا نکرده‌اند. آنها با محاصره هوایی، زمینی و دریایی به‌دنبال کشتن کل ملت یمن هستند و نتایج ناشی از این محاصره شامل موارد زیر است:
 
1 ــ ممانعت از ورود هواپیماهای حامل دارو وابسته به صلیب سرخ جهانی به یمن.
 
2 ــ ممانعت از ورود کشتی و هواپیماهای حامل کمک.
 
3 ــ انزوای کامل یمن از جهان.
 
4 ــ ممانعت از ورود یمنی‌های مقیم خارج به یمن و ممانعت از وصولات مالی و توقیف حساب‌های بانکی، گرسنه نگه داشتن و آواره کردن آنها در خارج از یمن.
 
5 ــ شهید شدن صدها نفر از زخمی شدگان به‌علت عدم امکان درمان آنها در خارج یا رساندن دارو یا تیم معالج برای درمان آنها.
 
6 ــ در معرض خطر قرار دادن جان نیازمندان به درمان در خارج.
 
7 ــ ممانعت از ورود فرآورده‌های نفتی به یمن و خطرناک بودن آن با توجه به از کار افتادن دستگاه‌های پزشکی و اورژانسی و دیگر ابزار.
 
کشورهایی که در تهاجم عربستان به یمن مشارکت دارند
 
خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، گزارش داد که به‌جز عمان تمامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان، بحرین، امارات، کویت و قطر در حملات هوایی تجاوزکارانه به یمن و غیرنظامیان این کشور مشارکت دارند.
 
بر اساس این گزارش اردن، مصر و سودان نیز از جمله دیگر کشورهای شرکت کننده در این تجاوز به شمار می‌‎روند.
 
آمریکا نیز به‌صورت غیرمستقیم از حملات تجاوزکارانه به یمن حمایت می‌کند که شامل پشتیبانی اطلاعاتی این حملات می‌شود. در همین رابطه سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهور اوباما، اجازه تدارک حمایت لجستیک و اطلاعاتی از عملیات نظامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را صادر کرده است.
 
سفیر عربستان در واشنگتن در سخنانی از مشارکت 10 کشور از جمله اعضای شورای همکاری خلیج فارس در حملات به یمن خبر داده بود.