به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در حاشیه مراسم ختم همسر آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا وزیر کشور درباره اظهاراتش در خصوص پول‌های کثیف که مطرح کرده بود، قرار است به مجلس احضار شود یا خیر، گفت: رفت و آمد وزرا به مجلس یک موضوع طبیعی و معمولی است. وقتی مجلس به وزیری رای می‌دهد اگر سوال برایش پیش آید وزیر را می‌خواهد و از او سوال می‌کند و وزیر کشور نیز همیشه به تعامل میان مجلس و دولت تاکید دارد.

وی افزود: در این مورد خاص نیز اگر نمایندگان مجلس توضیحی بخواهند، تا ابعاد قضیه روشن شود وزیر کشور آمادگی دارد.

سخنگوی وزارت کشور همچنین درباره حادثه شیراز و ضرب و شتم علی مطهری از سوی عده‌ای گفت: رئیس جمهور در رابطه با حادثه شیراز و حمله به آقای مطهری دستور رسیدگی صادر کرده تا هر کس که قصور کرده و یا مقصر است شناسایی شود که در این راستا وزیر کشور هم تیمی را به ریاست معاون انتظامی و امنیتی این وزارتخانه به استان فارس فرستاده است.

امیری در ادامه به نتایج بررسی‌های اولیه تیم کارشناسی اعزامی از سوی وزارت کشور به شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: نتیجه جلسه اولیه این تیم این بوده است که با بررسی تیمی که در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است و چهره عواملی نیز در آن معلوم است اسامی افراد مشخص شده و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته است که در حال احضار آنها هستند.

وی در همین زمینه اضافه کرد: البته برای چند نفر نیز قرار صادر شده است و چون رسیدگی به این موضوع مستمر بوده است، در حال حاضر مشغول تهیه گزارش کار هستند که در زمان معین اطلاع‌رسانی می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور همچنین تاکید کرد: آنچه در شیراز اتفاق افتاد به هیچ وجه قابل قبول نیست و نمی‌توان حتی با عناوین ارزشی قانون‌شکنی کرد. امیری همچنین درباره پیگیری حقوقی شهید دانایی‌فر از دولت پاکستان گفت: درباره نحوه شهادت ایشان شواهدی به دست آمده و موضوع در سطح استان در حال پیگیری است و گزارش آن نیز باید تکمیل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در زمینه شهادت شهید دانایی‌فر مسئولیتی متوجه جایی باشد از طریق دستگاه دیپلماسی پیگیری می‌شود.