به گزارش پارس به نقل از فارس، «رجب‌طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری «فرانس‌24» گفت آنکارا ممکن است از حمله نظامی عربستان به یمن «حمایت لجستیک» به عمل آورد.

اردوغان گفت: «ما از اقدام عربستان سعودی حمایت می‌کنیم. ترکیه ممکن است بسته به تحولات میدانی، گزینه پشتیبانی لجستیک را بررسی کند.»

اردوغان با متهم کردن ایران به حمایت از مبارزان انصارالله گفت ایران و گروه‌های تروریستی از جمله القاعده باید از کشور یمن عقب‌نشینی کنند.

ایران اتهامات مقامات غربی و برخی مقامات یمنی درباره حمایت از مبارزان جنبش انصارالله را تکذیب کرده است. 

اردواغان به رغم این گفت: «ایران و گروه‌های تروریست باید از کشور یمن عقب‌نشینی کنند.»

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه این اتهام‌پراکنی‌ها، مدعی شد سیاست‌های ایران در عراق در راستای گسترش نفوذ در منطقه است.

وی مدعی شد: «هدف ایران افزایش نفوذ خود در عراق است. تهران سعی دارد داعش را از منطقه بیرون براند تا خودش جای آن را بگیرد.»

اردوغان با تأکید بر اینکه حملات هوایی گروه ائتلاف علیه داعش ناکارآمد هستند خواستار استفاده از حملات زمینی برای غلیه بر این گروه تروریستی شد.

بامداد پنج‌شنبه سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت 24 به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است.

10 کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ (GCC) جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر، الجزائر و سودان است.

شبکه خبری العربیه اعلام کرد که اردن، مصر، پاکستان و سودان برای مشارکت در عملیات زمینی در یمن اعلام آمادگی کرده‌اند