به گزارش پارس به نقل از مهر، محمدهادی حیدر زاده با بیان اهمیت موضوع تسریع در اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان محیط زیست و منابع طبیعی کشور اظهار داشت: رهنمود های ارزشمند معظم له در دیدار روز گذشته با مسئولان نشانگر اشراف کامل و حساسیت ایشان در خصوص مسائل حوزه محیط زیست و سلامت مردم کشور است.

وی با اشاره به اینکه این دیدار قطعا باعث دلگرمی و تزریق روحیه جدید کاری در فعالین این حوزه خواهد بود تصریح کرد: بی تردید بیان شیوا و نظرات کارشناسانه ایشان به مسائلی همچون برنامه ریزی و پیگیری و همچنین تهیه سند ملی محیط زیست در حوزه های مختلف اعم از آب،خاک و بخصوص هوا نقشه راه مسئولان و افق جدیدی در سیاستهای کاری و اجرایی کشور در حوزه محیط زیست، منابع طبیعی و مدیریت شهری خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: با توجه به اینکه بعضی از موضوعات مطرح شده توسط معظم له حول مسائل و معضلات مربوط به محیط زیست استان تهران مانند آلودگی هوا، پدیده زمین خواری و تصرفات غیر قانونی بود، لذا دبیرخانه اجرایی فرمایشات رهبر انقلاب در محل این اداره کل تشکیل شده است.

حیدرزاده با تصریح اینکه شکل گیری این دبیرخانه با هدف سرعت بخشیدن به مسائل اجرایی در حوزه محیط زیست استان تهران می باشد، گفت: در این دبیرخانه بسترهای لازم و راهکارهای اجرایی همکاریهای بین سازمانی پیرامون برنامه ریزی های لازم در امور جاری و پیشگیری از وقوع معضلات و چالشهای جدید زیست محیطی استان تبیین و اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران قطعا نگاه ویژه تری به پیوست های زیست محیطی و ارزیابی های لازم در خصوص اجرای پروژه های زیست محیطی در سطح استان خواهد داشت گفت: با توجه به جامعیت مسائل زیست محیطی، حل مشکلات موجود و مقابله با موانع و دست اندازهای اجرایی، نیازمند مشارکت همه مردم و دستگاهها در این خصوص است.

حیدرزاده در پایان از مردم خواست تا ضمن همکاری بیشتر با دستگاه محیط زیست استان تهران به منظور تقویت بنیان های زیست محیطی و مقابله با آلودگی ها نسبت به اقدامات این دستگاه و مسائل حوزه محیط زیست مطالبه قانونی و مدنی بیشتری داشته باشند و بر کارهای انجام شده نمره دهی کنند.