به گزارش پارس به نقل از فارس ، «حسن الصعدی» فعال سیاسی یمنی و عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا، درباره دلایل موضع‌گیری منفی برخی رژیم های منطقه نسبت به اوضاع کنونی در یمن گفت: رسانه‌های کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با ایجاد هیاهوی رسانه‌ای به دنبال ایجاد فضای ترس و نگرانی از قدرت گرفتن الحوثی‌ها در یمن هستند.

وی افزود: عربستان وانمود می‌کند انصارالله خطری برای تنگه باب المندب است و بر حرکت ناوبری در دریای سرخ و کانال سوئز تاثیر منفی می‌گذارد، به خصوص که این تنگه برای مصر اهمیت اقتصادی دارد.

باب المندب یکی از مهمترین مسیرهای حمل و نقل دریایی اروپا و دریای مدیترانه است. این تنگه آبی در قسمت جنوبی دریای سرخ به اقیانوس هند قرار دارد. تنگه‌ باب‌المندب آبراهی بسیار استراتژیک و مسیر حرکت کشتی‌های تجاری از اقیانوس هند به دریای سرخ است و سپس گذر از کانال سوئز به سوی دریای مدیترانه است.

فعال سیاسی یمنی گفت:برخی اطلاعات حاکی است که برخی کشورها در شورای همکاری قصد دارند با مصر وارد معامله شوند، به گونه‌ای که فشار امنیتی بر مصر در صحرای سینا و در مرزهای لیبی در برابر مداخله قاهره در جنگ علیه الحوثی‌ها برداشته شود.

عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله گفت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس حملات هوایی مصر علیه مواضع افراط‌گراها در لیبی را در گرو ورود بیش‌تر قاهره در صحنه یمن پذیرفته‌اند.

فعال سیاسی یمنی گفت: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از ملت یمن هراس دارند، چرا که ملت یمن سرنوشت سیاسی خود را انتخاب کرده و همانگونه که می‌دانید یمنی‌ها به دعوت رهبر جنبش انصار الله با سرایز شدن به خیابان‌های صنعا و چند شهر دیگر مواضع برخی نیروهای سیاسی در این کشور را محکوم و مخالفت خود را با مداخله خارجی اعلام کردند.

تظاهرات کنندگان ضمن سر دادن شعارهایی در حمایت از کمیته‌های مردمی خواستار انحلال حزب سلفی الاصلاح به خاطر ائتلاف آن با القاعده و ارتباط آن با کشورهای توطئه‌گر علیه یمن شدند.

الصعدی گفت: عربستان و بقیه کشورهای عربی از انقلاب کنونی در یمن هراس دارند و این انقلاب را طائفه‌ای و شیعی می‌خوانند در حالی که این حرفی دروغ و باطل است، کشورهای عربی از هوشیاری سیاسی مردم یمن هراس دارند و این دلیل اصلی گسترش تروریسم در یمن از سوی دشمنان ملت آن است.

فعال یمنی در پایان با اشاره به رسیدن هیئت یمنی به تهران گفت: این هیئت روابط سیاسی و تحولات منطقه‌ای و تحولات کنونی در یمن را بررسی کرده و یادداشت تفاهم همکاری دوجانبه را امضا می‌کنند.