به گزارش جهان به نقل از فارس از رشت، ایرج ندیمی ظهر امروز در دیدار با امیر محمدپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان اظهار کرد: بهبود فضای مطالعه در استان نیازمند همت تمام مسئولان است.

وی تکمیل کتابخانه مرکزی رشت را مهم‌ترین خواسته فرهنگی نمایندگان گیلان عنوان کرد و افزود: موضوع مذکور در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به گیلان مطرح می‌شود.

ندیمی توسعه کتابخانه‌های عمومی را از خواسته‌های نمایندگان مردم گیلان در مجلس دانست و بیان کرد: کتاب و کتابخوانی می‌تواند نقش مهمی در افزایش اطلاعات افراد داشته باشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری کتابخانه‌های عمومی در افزایش آگاهی جامعه، تصریح کرد: کتابخانه الهادی(ع) در لاهیجان تاثیر بسیاری در زندگی فرهنگی بنده داشته است.

وی بر لزوم فرصت‌سازی در گسترش فرهنگ مطالعه در گیلان تاکید کرد و گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی متولی اصلی گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شود و می‌تواند نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا کند.

ندیمی اقدام نهاد کتابخانه‌های عمومی در گسترش فرهنگ کتابخوانی را بسیار تاثیرگذار برشمرد و خاطرنشان کرد: پرداخت نیم درصد سهم شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی لازم و ضروری است و شهرداری‌ها نسبت به بدهی خود تا پایان سال جاری اقدام کنند.