به گزارش پارس به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران شروع عصر تازه ای در تاریخ ایران به شمار می رود، کشوری که چندین هزار سال تحت سلطه شاهان و استعمارگران قرار داشت، از بند زنجیر اسارت رها شده و سرنوشت آن را مردم مسلمان و انقلابی به رهبری امام خمینی ره علیه رقم زدند.
 
در یک کلام، ظهور انقلاب اسلامی ایران حاصل زحمت های اولیای دین برای اجرای قوانین اسلام و برپایی حکومت عدل الهی بود و در این مسیر دستاوردهایی نوینی در این میان متولد شد، از این دستاوردها می توان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و... اشاره کرد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی را برعهده گرفت، در سال های اخیر نقش سازندگی و محرومیت زدایی از کشور بر عهده بسیج سازندگی گذشته شد که دنباله همان حرکت جهاد سازندگی سال های ابتدای انقلاب بود.
 
بسیج سازندگی در سال 1379 به فرمان امام خامنه ای دامت برکاته تاسیس شده و در حال حاضر وظایف بسیاری را برعهده گرفته است، از جمله سازندگی، عمران، آبادانی کشور، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و... به گونه ای که فعالیت های این سازمان الگویی برای دیگر کشورها شده است.
 
در این راستا و در ادامه صدور فرهنگ انقلاب اسلامی به کشورهای اسلامی؛ بسیج سازندگی در کشور سوریه به همت جوانان این کشور راه اندازی گردید.
 
در این خصوص سردار همدانی، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با این پایگاه اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این بود که حرکت هایی را در آن سوی مرزها ایجاد کرد که به بیداری اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی منجر شد.
 
وی با اشاره به حرکت های مردمی در سراسر کشورهای اسلامی، عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران این حرکت ها را به خوبی پیش بینی کرده بود.
 
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از بهترین دستاوردهای این انقلاب در صدور فرهنگ اسلامی؛ راه اندازی بسیج سازندگی در سوریه است که در این کشور با نام «جهاد البناء» ایجاد شده است.
 
سردار همدانی گفت: بسیج سازندگی سوریه همانند الگوی ایرانی خود، جوانان و مردم این کشور را به منظور بازسازی مناطق محروم و جنگ زده، خدمت رسانی به مردم و ... بسیج کرده است.
 
فرمانده سابق سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) اظهار کرد: امروز بسیج سازندگی سوریه مردم آن کشور را بسیار امیدوار کرده است و خوشبختانه مردم کشور سوریه نیز از این اقدام انقلاب اسلامی حمایت همه جانبه کرده اند.