پايگاه خبري تحليلي «پارس»- سفير سابق ايران در لبنان گفت: غربي ها پراگماتيسم و عمل گرا هستند و واقعيت ها را مد نظر قرار مي دهند اگر ديروز از سرنگوني بشار اسد سخن مي گفتند امروز طبق واقعيت ها جور ديگري نظر مي دهند. به همين دليل بشار اسد را به عنوان يک واقعيت پذيرفتند.

دكتر غضنفر ركن آبادي سفير سابق ايران در لبنان در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس»، اظهار داشت: در آغاز بحران سوريه با تحريک کشورهاي غربي به خصوص آمريکا ورژيم صهيونيستي ، ۸۲ کشور به منطقه سرازير شدند ؛ قطعا سازمان هاي اطلاعاتي آنها امروز را مي ديدند و کاري انجام ندادند اما امروز که داعش چنين بحراني را در منطقه ايجاد کرده همين کشورها به دنبال دلايل آن هستند چرا که داعش عامل ناامني و بي ثباتي در سراسر دنيا و منطقه شده  است.

وي افزود: امروز داعش در کشورهاي اروپايي و خود آمريکا عمليات هاي تروريستي فراواني داشته است. کشورهاي غربي و حاميان داعش با چند هدف چشم هايشان را روي داعش مي بستند که يا داعش نظام سوريه را ساقط مي کند و در سوريه مستقر مي شوند و به نوعي شر داعش از غرب کم مي شود اگر هم موفق نشد نيرو هايشان در سوريه کشته مي شوند و يا اين که درگيري ها در منطقه استمرار مي يابد و دو طرف درگيري تضعيف خواهند شد يعني هم داعش و هم نيروهاي جبهه مقابل داعش که شامل ارتش سوريه، جبهه مقاومت، حاميان جبهه مقاومت و ... مي شود.

سفير سابق ايران در لبنان با تاكيد بر اينكه كشورهاي غربي ديگر به دنبال حذف بشار اسد نيستند به روند اين موضوع اشاره كرد و گفت: در حالي که معارضان سوريه بيان مي کردند که کار سوريه طي ۳ ماه تمام مي شود اما اين ۳ ماه تا چهار سال طول کشيد و انتخابات پرشکوه در سال ۲۰۱۴ برگزار شد که از ۱۴ استان سوريه در ۱۳ استان انتخابات برگزار شد و در اين استان ها ۷۷ درصد مردم مشارکت کردند که از آن ميان ۸۸ درصد به بشار اسد رأي دادند. 

ركن آبادي افزود: اين موضوع به تاييد شخصيت هاي برجسته بين المللي رسيد، در اين ارتباط مرکز تحقيقاتي دانشگاه مريلند گزارشي داد که بر اساس آن ۷۰ درصد مردم سوريه طرفدار بشار اسد هستند هم چنين مرکز تحقيقاتي قطر که زير نظر مادر امير کنوني و همسر امير سابق قطر اداره مي شود گزارش داد که اکثريت مردم سوريه طرفدار نظام فعلي سوريه هستند.اين نتايج نشان دهنده پايگاه بشار اسد و نظام سوريه در ميان مردم است.

سفير سابق ايران در لبنان با تاكيد بر اينكه كشورهاي غربي همچنان به دنبال حذف كامل داعش نيستند گفت: هدف کشورهاي تشکيل ائتلاف عليه داعش فقط کنترل و تضعيف داعش بود نه نابودي اين جريان چرا که به قول خودشان داعش از کنترل آن ها خارج شده بود و دوباره بايد به مسير خودش بازگردد.

ركن آبادي افزود: ائتلاف عليه داعش به رهبري ايالات متحده درعمليات ضد داعش موفق نبوده است . 

وي اضافه كرد: ائتلاف ضد داعش اگر درباره داعش راست مي گويد فقط کافي است حمايت مالي و تسليحاتي متوقف شود با اين کار موضوع داعش بيش از ۹۰ درصد خاتمه خواهد يافت. اگر به داعش پول و غذا نرسد آن ها از گرسنگي مي ميرند و نيازي به هيچ کاري نيست.