به گزارش پارس به نقل از مهر، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مسئله هسته ای امروز شاهد نمونه ای بارز از صف آرایی دشمنان در برابر اسلام هستیم و دشمنان وقیحانه برابر ملت ایران گردن کلفتی می کنند.


علی لاریجانی عصر پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای شهرستان عباس آباد گفت: آنان از این ناراضی هستند که چرا ملت ایران وظیفه شناس هستند و برابر کشورهای مسلمان احساس مسئولیت کرده وبه آنها کمک می کنند.

وی با بیان اینکه آنان وقیحانه برابر ملت ایران گردن کلفتی می کنند گفت: آنان نمی دانند که این ملت سالها زحمت کشیدند تا به این دانش برسند، چطور شما که هم از دانش و هم از سلاح هسته ای برخوردارید، خطرناک نیستید ولی کشوری که فتوای رهبریش استفاده سلاح اتمی را در هر شرایطی حرام اعلام کرده، خطرناک است.

وی تصریح کرد: یقین بدانید که ملت ایران در برابر گردن کلفتی دشمنان نسبت به انرژی هسته ای ایستادگی می کنند.

لاریجانی گروهک های ترورویستی و حمایت از آنان برای نا امن کردن منطقه را از دیگر موارد صف آرایی دشمنان برابر اسلام دانست و گفت: آنان گروهک ها را پشت صحنه ایحاد کردند و با در اختیار دادن سلاح به آنان تلاش دارند تا جلوی مردمسالاری ملتها را بگیرند و یا مردم را سرگرم جنگهای داخلی کنند و منابعشان را به تاراج برند.

وی خدمتگزاری به مردم را از پیامهای شهدا برشمرد و گفت: مردمی که سالها برابر رژیم پهلوی ایستادند و انقلاب را به پیروزی رساندند و توصیه شهداء این است که مسئولان خدمتگزار مردم باشند.

مشکلات پیچیده ای در کشور حاکم است

رئیس مجلس با عنوان اینکه امروز مشکلات پیچیده ای در کشور حاکم است گفت: اغلب خانواده ها با دو یا سه جوان بیکار روبرو هستند و این مشکل کمکی نیست برای خانواده هایی که فرزندانشان پس از سالها تحصیل بیکار باشند.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید در مضیقه باشند گفت:اگر بخواهیم برابر بیگانگان بایستیم باید از اقتصاد قوی برخوردار باشیم.

علی لاریجانی با بیان اینکه همه مدیون شهدا هستیم گفت: عباس آباد منطقه ای است که با تمام اعتقادات پای ارزشهای انقلاب ایستاد و باید به مردم آفرین گفت زیرا این ویژگیها انقلاب ما را نسبت به سایر انقلابها متمایز کرده است.

وی در بخشی از سخنانش به گفتار شهید مطهری اشاره کرد و گفت: گاه کشورها دچار فراموشی و خمودگی می شوند و شهدا هستند که به مردم روحیه حماسی می دهند و مانع فراموشی ملت می شوند.

وی با بیان اینکه انسانها در کوران زندگی دچار غفلت می شوند و از راه درست و صحیح انحراف می یابند گفت: شهدا مانع غفلت جامعه می شود و وضعیت جامعه نیز به همین گونه است، به ویژه در عصر کنونی که غرب گرایی، تمدن غر تمام ارزیابی ها را اعم از سنجش توسعه و معیار پیشرفت بر اساس نگاه مادی بررسی می کند و لذا گرایش به سمت معیارهای مادی حالت غفلت زدگی را در جامعه بیشتر می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حرکتهای حماسی سبب بیداری جامعه می شود گفت: مجاهدان فی سبیل الله می توانند جامعه را از غفلت بیداری کنند و برگزاری این جلسات نیز به همین منظور است.

وی گفت: ما امروز شاهد جوانانی هستیم که در زمان دفاع مقدس حضور نداشته و آن را لمس نکرده اند ولی امروز می توانند با مشاهده سیمای نورانی شهداء و مطالعه وصایای شهدا در انتخاب مسیر صحیح، کمک کنند.

لاریجانی با تقدیر از حضور مردم در مجالس شهداء گفت: هدف حضور در این جلسات تنها زنده نگاه داشتن یاد شهدا نیست زیرا شهدا به این جلسات نیاز ندارند و در بهشت برین زنده اند و از خداوند متعال روزی می گیرند و در این جلسات باید به دنبال آن باشیم که شهداء چه می خواستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولین چیزی که در مسلک شهدا موج می زد، تعلق خاطر و تعشق به اسلام است و هدفشان این بود که در راه امام حسین (ع) به شهادت برسند، زیرا فکر می کردند انقلاب ما دارای جوهره اسلامی و برگرفته از انقلاب حسینی است.

وی گفت: باید امروز مخاطرات را بشناسیم و اگر شناختیم مانند شهدا در مسیر دفاع از اسلام در برابر مخاطرات گام برداریم، اسلامی که مراجع در طول سالها از آن صیانت کردند، راه اصیل اسلام است.

وی تعلق خاطر به انقلاب را از دیگر پیام شهدا دانست و گفت: شهدا برای دفاع از انقلابی به شهادت رسیدند که مردم با هدف رهایی از استبداد رژیم ستمشایی آن را به حقیق رسانده بودند.

علی لاریجانی گفت: با آغاز جنگ تحمیلی کشورهای زیادی دور صدام جمع شدند تا صدام بتواند به پیکره اسلام ضربه زند، از سوی دیگر بنی صدر با خط مشی های ضد انقلابی خودش و از سوی دیگر ضعف هایی در آغاز انقلاب وجود داشت ولی هدف تمام مردم، بسجیان و غیره تنها حفظ اسلام بود.

وی گفت: در هر زمان دشمنان به یک شکل به انقلاب ضربه می زنند و گاه مشکل داخلی و گاه خارجی است و انقلاب در شرایط مختلف دشمنان مختلفی دارند و کسانیکه قدم در راه حفظ انقلاب می نهند باید شناخت کافی از اسلام داشته باشند.