به گزارش پارس به نقل از مهر: رئیس جمهور گفت: ما از انتقادهای دلسوزانه و ناصحانه استقبال می‌کنیم منتها تخریب و توهین از مصادیق منکر است.


حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنج‌شنبه در دومین روز از سفر کاروان تدبیر و امید به استان قم، در دیدار رئیس و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: جامعه مدرسین نهاد باسابقه‌ای است که مسیرش همواره حمایت از نظام، انقلاب و منافع ملی بوده و امیدواریم این نهاد مقدس بتواند همچنان رسالت خود را به خوبی به انجام برساند.

وی با تأکید بر اینکه دولت هرگز تابع اهداف حزبی و جناحی نیست، تصریح کرد: ترکیب دولت نشان می‌دهد که از هر دو جناح در مسئولیت‌های اجرایی حضور دارند، بنابراین اهدافی که دولت پیگیری می‌کند، همان اهداف مقام معظم رهبری، مراجع معظم و جامعه مدرسین است و تفاوتی با آن ندارد.

روحانی با تأکید بر توجه و اهتمام دولت به موضوعات فرهنگی، اظهار داشت: دولت به دنبال بهبود زندگی مردم در کنار ارتقای ارزشهای معنوی جامعه است و بر این باور هستیم که اگر فرهنگ رشد نکند، نمی‌توانیم در سایر بخش‌ها به رشد پایدار دست پیدا کنیم و بی‌تردید بدون توجه به مسایل فرهنگی مسیر تحول اقتصادی نیز پایدار نمی‌ماند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: فرهنگ برای دولت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و البته در این مسیر نیازمند حمایت حوزه و نهادهایی مانند جامعه مدرسین هستیم.

روحانی اضافه کرد: دولت خود را متعلق به حوزه علمیه می‌داند و تمایل دارد از نظریه‌پردازی و حمایت علما و فضلا بیشتر بهره‌مند شود.

رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات دولت در ۱۸ ماه گذشته به ویژه در بخش اقتصادی، گفت: دولت به دنبال کاهش تورم و استمرار مهار آن در کنار رشد و رونق اقتصادی است و برنامه‌ریزی‌های لازم را در خصوص رشد اقتصادی، سرمایه‌گذاری و سهولت کسب و کار و توجه ویژه به امور زیربنایی با قوت پیگیری می‌کند و در این مدت نیز گام‌های خوبی در این بخش‌ها برداشته شده است.

روحانی در ادامه باور و اعتقاد دولت به اجرای اقتصاد مقاومتی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: دولت به همه بندهای اقتصاد مقاومتی ملتزم است و اعضای تیم اقتصادی دولت راهی جز اقتصاد مقاومتی سراغ ندارند، بنابراین حتماً مسیر ترسیم‌شده بر آن مبنا را طی خواهیم کرد که البته اقداماتی نیز در این زمینه‌ها انجام شده که رشد صادرات غیرنفتی از آن جمله است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: از نظر دولت، اقتصاد مقاومتی این است که اقداماتی انجام شود تا فشارهای دیگران به کشور قطع و بی‌اثر شود، بنابراین مبنای دولت حرکت به سمت ایجاد امنیت و استقلال اقتصادی است.

دکتر روحانی همچنین با قدردانی از حمایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری از دولت تصریح کرد: دولت قطعا در مسیر هدایت‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و تا آخر هم بر همین مبنا حرکت خواهد کرد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت از انتقاد استقبال می‌کند، اظهار داشت: ما از انتقادهای دلسوزانه و ناصحانه استقبال می‌کنیم منتها تخریب و توهین از مصادیق منکر است و کسی که تهمت می‌زند و با دروغ‌پراکنی به دنبال تشویش اذهان عمومی است، بی‌تردید مرتکب منکر شده است که باید به آن تذکر داد.