به گزارش پارس به نقل از فارس: مرحله دوم این رزمایش صبح امروز با محوریت نیروی زمینی سپاه در منطقه جاسک به سیریک آغاز شد.


در این مرحله سلاح‌های متنوعی توسط نیروی زمینی سپاه به کار گرفته می‌شود که در ادامه با آنها اشاره می‌کنیم.

*  آر‌پی‌اچ

پرنده‌های شناسایی بدون سرنشینی که قابلیت پرواز در روز و شب را دارند. این پرنده‌ها توان پرواز با برد 7 کیلومتر رفت و 7 کیلومتر برگشت را دارا هستند و می‌توانند تصویربرداری و عکس‌برداری از مواضع هدف داشته باشند.



* جمرات

این سلاح مانند یک موشک کروز بدون موتور عمل کرده و از ژایروپلند پرتاب می‌شود این سلاح با دقت یک متر و برد 14 کیلومتر می‌تواند اهداف را منهدم کند.

* رمیت

این یک مین کنار جاده‌ای علیه خودروهای زرهی است که می‌تواند با دقت و حجم بالای انفجار به وسیله ریموت کنترل، یک ستون زرهی را در شعاع 100تا 150 متری منهدم کند. این سلاح همچنین می‌تواند علیه نفرات دشمن تا 100 نفر به کارگیری شود.


* صیاد

مین جهنده‌ای است که تا ارتفاع 10 تا 15 متر از زمین بلند و در هوا منفجر می‌شود از این سلاح علیه بالگردها استفاده می‌شود.

*واصل

این سلاح مواد انفجاری را با موشک‌‌های کوچک خود به 100 متر جلوتر پرتاپ می‌کند این قابلیت می‌تواند توان نیروهای ما را در مقابله با نفرات و خودروهای دشمن افزایش دهد. واصل قابلیت این را دارد که بدون حضور نفر در کنار خود عمل کند.


* خیبر

مواد انفجاری که قدرت آن دو برابر قدرت تی‌ان‌تی است. از خیبر می‌توان در سر جنگی سلاح‌ها برای افزایش توان تخریب و انهدام بهره برد.

* نصیر

تیربار 12.7 میلیمتری چرخشی شش لولی است که علیه اهداف و موشک‌های کروز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تیربار توان شلیک 2400 تیر در دقیقه را دارا است.

* عاصفه

این سامانه قادر است به صورت چرخشی، با نواخت تیر 900 الی 1200 تیر در دقیقه ضد موشک‌های کروز و پرنده‌های ارتفاع پست متخاصم به کار گرفته شود.عاصف یک تیربار 23 میلیمتری و سه لول است.

* آرش

سلاح تک تیرانداز 20 میلیمتری که در اختیار نیروهای پیاده سپاه قرار دارد.

* ربات مسلح

این ربات مسلح با 5 کیلومتر برد مجهز به سلاح 7.6 میلیمتری و قابلیت انهدام اهداف است.

* دیوارهای مولتی سلول

دیوارهای سریع‌النصبی است که برای مقابله با انفجارات و آر.پی‌.جی از آن بهره می‌برند.