گروهی از پژوهشگران عضو مرکز پژوهش‌های امنیتی ملی رژیم صهیونیستی با تصریح به خطر حزب‌الله و امکان انجام گرفتن اقدامات غافلگیرکننده توسط حزب‌الله اعلام کردند سازمان داعش برای اسرائیل خطر به شمار نمی‌آید.
شبکه المنار با تهیه گزارشی در این خصوص گفت: تصویر جنگ آینده اسرائیل با حزب‌الله چگونه خواهد بود، محور بحث و بررسی تصویری پایگاه یدیعوت آحارونوت با شماری از پژوهشگران مرکز پژوهش‌های امنیت ملی رژیم صهیونیستی بوده است. این بررسی و تحقیق منعکس‌کننده نگرانی عمیق و آشکار نتایج جنگی احتمالی با حزب‌الله بود، محافل صهیونیستی از ماهیت جنگ‌های آینده و اقدامات غافلگیر‌کننده در برابر ارتش اشغالگر و قواعد جدید حزب‌الله برای مقابله با ارتش اسرائيل بسیار نگران هستند.
دودی سیمانتوف از پژوهشگران مرکز پژوهش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: حزب‌الله اوضاع را از جلوگیری از شکست خود به پیروزی در برابر ما تبدیل کرده است. آنها از اشغال الجلیل و موشک‌هایی با هدف‌گیری بسیار دقیق صحبت می‌کنند. ما به جای اینکه در موضعی تهاجمی باشیم در موضعی دفاعی قرار گرفته‌ایم.
عوفر عیناف یکی دیگر از کارشناسان صهیونیست گفت: اقدام غافلگیرکننده‌ای که ممکن است حزب‌الله به آن دست زند تصرف الجلیل خواهد بود که نصرالله از سال 2011 درخصوص آن صحبت می‌کند. این مسئله‌ای تبلیغاتی است اما نصرالله در آنچه می‌گوید جدی است و چه بسا که حزب‌الله به اقدام غافلگیرکننده‌ای دست بزند که ما نظیر آن را در جنگ سال 2006 ندیدیم.
پژوهشگران صهیونیست همچنین درخصوص ناآمادگی برای جنگ آینده و آماده نکردن ارتش اسرائیل برای جنگ براساس ماهیت و تناسب با تهدیدهای جدید هشدار دادند.
دودی سیمانتوف گفت: ما در مقابل حزب‌الله و حماس فقط مثل گذشته آماده جنگ هستیم در حالی که طرف مقابل در حال پیشرفت و تغییر است و جهش‌های قابل توجهی انجام داده و برای ما دام‌هایی تدارک دیده است که امکان دارد در آن بیفتیم.
عوفر عیتاف نیز تاکید کرد: حضور حزب‌الله در بلندی‌های جولان همراه با جنگی که با محور بشار اسد و ایران مشاهده می‌کنیم می‌تواند با تسلط آنها بر منطقه جولان برای ما یک غافلگیری استراتژیک به شمار آید چرا که حزب‌الله در مثلث مرزی نزدیک طبریا نیز حضور دارد و تنها در جنوب لبنان نیست و از این رو می‌تواند جبهه شمالی را به طور کامل بازگشایی کند.