به گزارش پارس، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی قبل در همایش سراسری جوانان عضو و هوادار حزب اعتدال و توسعه با انتقاد از رسانه ملی ، تصاویر پخش شده از استقبال مردمی از رئیس جمهور محترم در اصفهان را از شبکه‌های سیما ، جهت دار خواند و از پوشش رسانه‌ای این سفر در سیما انتقاد کرد . در پاسخ به این انتقاد ، اداره کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما جوابیه‌ای منتشر کرد که در آن به میزان تلاش‌های رسانه ملی برای پوشش این سفر اشاره شده است .


متن این جوابیه به شرح زیر است:

 صدا و سیما همگام همیشگی دولت

آقای واعظی ، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات ، روز پنج‌شنبه ، 30 بهمن ماه ، در همایش حزبی جوانان عضو و هوادار حزب اعتدال و توسعه ، در بخشی از سخنان خود در این جمع حزبی ، از عملکرد صدا و سیما در پوشش خبری و اطلاع‌رسانی سفر رئیس جمهور محترم به اصفهان انتقاد و یادآوری کرده بود که رسانه ملی ، جمعیت حاضر در سخنرانی را نشان‌ نداده‌ و صدا و سیما را به عملکردی متفاوت در پوشش سفر نسبت به گذشته متهم کرده است.

در پاسخ به وزیر محترم ارتباطات ، اشاره به بخشی از اقدامات خبری و برنامه‌ای رسانه ملی درخصوص پوشش سفر دو روزه رئیس جمهور محترم به اصفهان ،  ضروری است:

1. به‌ منظور پوشش خبری و برنامه‌ای سفر رئیس جمهور محترم ، شبکه‌های سراسری به مدت 1980 دقیقه و شبکه‌های استانی به مدت 6420 دقیقه پخش زنده و تولیدی داشته‌اند .

2. برای پوشش رسانه‌ای این سفر همانند سفرهای گذشته ، بخش اخبار ویژه سفر در صدا و سیمای مرکز اصفهان طراحی شد که هر یک ساعت ، یک بخش خبری از رادیو و تلویزیون مرکز پخش می‌‌شد . بیش از 180 مورد آنونس، 310 خبر و گزارش مکتوب ، صوتی و تصویری از این سفر تهیه و از شبکه‌های مختلف پخش شد .

در خصوص این سفر ، 4 ارتباط مستقیم رادیویی و تلویزیونی خبری با شبکه‌های سراسری برقرار شد و به منظور پوشش مطلوب مراسم در بدو ورود دکتر روحانی به فرودگاه ، تصاویر توسط واحد پرتابل با 5 دوربین و یک واحد SNG به صورت زنده پوشش داده شد. در میدان امام (ره) اصفهان نیز 2 واحد سیار با 7 دوربین و 2 واحد SNG تصاویر را ضبط کردند و پوشش دادند.

 3. مصاحبه و قدردانی استاندار محترم اصفهان درخصوص پوشش مناسب این سفر از رسانه ملی که به گفته ایشان باعث ایجاد فضایی پرجاذبه و با نشاط در روزهای قبل ، حین و بعد از سفر شده بود ، گویای این است که همه اخبار مربوط به سفر که در شأن رئیس جمهور محترم باشد به طور کامل پوشش داده شده است . همچنین به اذعان روابط عمومی ‌نهاد ریاست جمهوری ، پوشش این سفر از جمله بهترین پوشش‌های رسانه‌ای بوده است.

با توضیحات یاد شده ، پیداست که وزیر محترم ارتباطات از اطلاعات کافی در این خصوص برخوردار نبودند، وگرنه دوستان خود را در رسانه ملی که در تلاشند توفیقات نظام و دولت را به شکل مطلوب و در شأن جمهوری اسلامی ایران به مردم داخل کشور و جهانیان انعکاس دهند، با بی‌مهری همراه نمی‌کردند.