پايگاه خبري تحليلي «پارس»- 3 دختر دانش آموز انگلیسی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه، به ترکیه رفتند.

doghterdaesh2

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس اعلام کرد در جستجوی 3 دختری است که احتمالا به داعش پیوسته اند.

این دخترها که دونفر از آنها 15 ساله هستند و یک تن دیگر 16 ساله است، سه شنبه گذشته وارد فرودگاه استانبول ترکیه شدند.

doghterdaesh1

پیش از این یکی از دوستان این دخترها که هرسه بایکدیگر دوست صمیمی هستند، در دسامبر 2014 به داعش پیوسته بود.

"ریچارد والتون" رئیس فرماندهی پلیس مبارزه با تروریسم اعلام کرد که به شدت درباره سرنوشت این 3 دختر نگران است، و احتمالا آنان سعی دارند به داعش ملحق شوند.

doghterdaesh

والتون خاطرنشان کرد که این احتمال وجود دارد که این 3 دختر هنوز در ترکیه باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که این 3 دختر به درخواستهای پلیس از طریق شبکه‌های اجتماعی توجه کنند و نزد خانواده های خود بازگردند.

والتون خاطرنشان کرد: به صورت کلی دختران در برابر اینگونه فریبها ضعیفتر هستند؛ ولی آشکار است که دختران مذکور دختران ضعیفی نبودند و حتما اتفاقی افتاده است که آنان به این نتیجه رسیده‌اند، رفتن به سوریه فکر خوبی است.

پلیس انگلیس معتقد است که از این 3 دختر برای سفر به سوی داعش پشتیبانی شده است، ولی هنوز مشخص نیست که چه طرفی این پشتیبانی را انجام داده و آنان از کجا حمایت مالی شده‌اند.

کارشناسان غربی تأکید کرده اند که حدود 550 زن غربی برای عضویت در داعش به عراق و سوریه رفته‌اند.

بر اساس تحقیقاتی که در ژانویه گذشته انجام شد، با وجود جلوگیری از شرکت دختران در درگیریها؛ آنان در شبکه‌های اجتماعی در حال تبلیغ و جذب نیرو برای گروه‌های تروریستی هستند و حتی هواداران این گروه ها را برای انجام عملیات در کشورهای مختلف تشویق می‌کنند.