پايگاه خبري تحليلي «پارس»- حاجعلي- درست پس از قبضه کردن قدرت در یمن توسط حوثی ها و انحلال پارلمان و تشکیل شورای ریاست جمهوری در این کشور و همزمان با اجرای پروژه هالیوودی  آتش زدن خلیان اردنی  توسط داعش در الرقه  که هدف آن ایجاد آشوب در افکار عمومی اردنی ها و تهییج آنها برای مشروعیت بخشیدن به دخالت بیشتر ارتش اردن در سوریه بود، موج رسانه ای تحت عنوان "ایران دشمن ماست " با هشتگ #iranourenemy  در شبکه های اجتماعی خصوصا توییتر توسط بخشی از اکانت های وابسته به تکفیری ها و اعراب افراطی راه افتاده است.

هر چند این موج با استفاده ازتصاویر جعلی ( به عنوان نمونه بازدید آقای خاتمی از موزه عبرت ) قصد دارد  چهره  صلح طلب ایران در منطقه را مخدوش سازد، ولی هدف اصلی طراحان آن، زیرسوال بردن ایران در نبرد با تروریسم تکفیری است. جایی که این توهمات رسانه ای حتی تا اتهام حمایت ایران از داعش پیش می رود.

البته دلیل این موج جدید نیز مشخص است، زیرا خبرها حاکی از فروپاشیدن سلسله اعصاب فرماندهی داعش و در پی آن  اعدام دسته جمعی داخلی در این گروهک وحشی است و حال که این گروه در حال اضمحلال است، تمامی عملیات رسانه ای در جهت تطهیر چهره های اصلی حامی این گروهک از جمله اردن، ترکیه و عربستان صورت می گیرد.

بی شک، مظلوم نمایی صورت گرفته در پروژه کشته شدن خلبان اردنی و بعد انجام چند عملیات انتقامی توسط جنگنده های اردنی، نمی تواند پوشاننده سالها حمایت اطلاعاتی و لجستیکی ارتش اردن از این گروهک باشد. 

در برابر این خیز جدید کشورهای حامی داعش، روسیه قصد دارد با ارائه یک قطعنامه به شورای امنیت، تمامی مسیرهای کمک  مالی و لجستیکی به این گروهک وحشی را محدود سازد.

امری که در نشست سه جانبه  مسکو با حضور پوتین، اولاند و مرکل  نیز گویا مورد بحث قرار گرفت و مرکل در یک نطق بی سابقه، ترکیه را متهم کرد که مسیر ترانزیت نیروهای داعش شده است.