به گزارش پارس، حجت‌الاسلام شهیدی مدیر بنیاد شهید در گفت‌وگو با فارس، با ذکر خاطره‌ای از حضور حضرت امام در مدرسه علوی اظهار داشت: با مرحوم حجت‌الاسلام صادق خلخالی و یکی دو سه نفر دیگر مسئول پاسخگویی به تلفن بودیم شب بیستم بهمن تلفن‌های تهدید آمیز بسیاری کردند که مدرسه علوی را مورد حمله قرار می‌دهیم و فحش و بد بیراه می‌دادند.

وی افزود: ما مسئله تهدید را به تعدادی از اعضای شورای انقلاب از جمله شهید بهشتی انتقال دادیم شورای انقلاب که با اوج‏گیری نهضت اسلامی در سال ۱۳۵۷، با پیشنهاد روحانیون معتمد حضرت امام(ره) پدید آمد.

شهیدی با اشاره به اینکه شورای انقلاب در سفر شهید مطهری به پاریس، با امام در میان گذارده شد. با موافقت معظمٌ‌له، این شورا تشکیل شد،گفت: مرحوم آیت‌الله طالقانی یکی از این عضو شورا بنا شد بروند با امام صحبت و ایشان را متقاعد کرده که مدرسه علوی را ترک کنند و اگر اتفاقی افتاد امام به عنوان رهبر انقلاب آسیبی نبیند.

وی افزود: آقای طالقانی نقل می‌کرد خدمت امام رسیدم و خطر احتمالی و تهدید‌های که شده که محل اقامت ایشان مورد حمله قرار خواهند را به ایشان منتقل کردم.

شهیدی ادامه داد: آیت‌الله طالقانی مصرانه از امام خواستند در یک یا دو شب آینده محل اقامتش را تغییر دهند تا اتفاقی برای امام نیافتد در صورت حمله، رهبر انقلاب آسیب نبیند.

وی گفت: امام در پاسخ به درخواست مصرانه آیت‌الله طالقانی فرمود: اگر بنا باشد کشته شویم همه کشته می‌شویم و تا لحظه آخر پیروزی انقلاب، امام مدرسه علوی را ترک نکردند.

حجت‌الاسلام شهیدی ادامه داد: امام یک روز از دیدارهای مردمی را به خانم‌ها اختصاص می‌ دادند آنروز‌ها جمعیت زیادی خدمت امام می‌رسیدند به طوری که هر روز یکی دو سه نفر دست یا پایشان شکسته می‌شد ولی یادم هست شهید محلاتی خدمت امام رفت و به امام گفت اگر ممکن است خانم‌ها را از دیدار مردمی معذور بدارید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام فرمودند شماها فکر می‌کنید انقلاب را به تنهای به پیروزی رساندید خانم‌ها نقش زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند بگذارید خانم‌ها بیایند.