به گزارش پارس به نقل از ابنا: کنسول رژیم صهیونیستی در استانبول با برگزاری نشستی خبری با خبرنگاران رسانه های ترکیه از گسترش روز افزون روابط تجاری و اقتصادی ترکیه و اسرائیل خبر داد و به تلاش های موجود برای بالا بردن حجم این مراودات اشاره کرد.


«شائی جان» گفت: ما خواهان گسترش بیش از این روابط هستیم و برای این منظور هم از طریق مراجع رسمی و هم از طریق نهادهای مردمی اقتصادی اقدام می کنیم. با وجود بحران های سیاسی موجود بین آنکارا و تل آویو، اما روابط تجاری در حال گسترش است و در این عرصه بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: در حالی که حجم روابط اقتصادی بین دو کشور در سال 2007 2.8 میلیارد دلار بود، اما در پایان سال 2014 این عدد به 5.5 میلیارد دلار رسید. حجم مراودات بین اسرائیل و ترکیه در دو سال اخیر 25 درصد رشد داشته است که رقمی قابل توجه است. اگر ارقام مربوط به بخش های سرمایه گذاری و خدماتی را در نظر بگیریم، این رقم افزایش بیشتری را نشان خواهد داد.

کنسول رژیم صهیونیستی در استانبول خاطر نشان کرد: می توان در کنار تجارت دو جانبه راه را برای ایجاد اتحادیه های اقتصادی منطقه ای در خاورمیانه نیز هموار کرد. موضوعاتی مانند انرژی، گاز، آب، نقل و انتقال مالی و بانکداری می تواند موضوعات قابل توجهی برای همکاری های آینده باشد.