به گزارش پارس به نقل از فارس: علی لاریجانی بعد از امروز در یادواره فرماندهان، سرداران و 750 شهید تویسرکان با بیان اینکه آن چه باعث سرافرازی ایران اسلامی شد، حرکت شهادت‌گونه و جهادی ملت ایران بود، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی با صلابت و سرافرازانه در برابر گردن‎کلفتان غربی ایستاده که این امر نشان از عزتمندی آنها دارد.


وی با بیان اینکه آمریکا و نظام سلطه جرأت تعرض به ایران را ندارند، آن را ناشی از ایثارگری شهدا و بیمه شدن انقلاب توسط حرکت جهادی آنان دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نه تنها در کشور ایران، بلکه در ملت‌های آزاده اثراتی را ایجاد کرده است، تصریح کرد: ‌وقتی جریان حزب‌الله کمر اسرائیل را در جنگ 33 روزه می‌شکند و موجب عقب‌نشینی اسرائیل می‌شود این نشان از اثرگذاری انقلاب اسلامی و الگو بودن آن دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا موجب اثرگذاری در جان انسان می‌شود، ادامه داد:‌ این یادواره‌ها باعث تلنگر به انسان‌ها شده و آنها را هوشیار می‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه کارهای روزمره ما را از مسیر درست جدا می‌کند، اضافه کرد: ‌‌روزمرگی و گاهی رفاه بیش از حد انسان را دچار کرختی و خواب‌آلودگی می‌کند که در این میان فرهنگ شهادت و توجه به این امر موجب بیداری جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در میان مومنان افرادی هستند که بر سر عهدی که با خدا بسته‌اند مانده‌اند و روی این عهد صادقانه ایستاده‌اند، شهدا را در زمره این افراد دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسی برای شهادت آماده می‌شود، حقایق بزرگی را درک می‌کند، خاطرنشان کرد: در این دنیا بهترین درک حقیقت را کسی می‌برد که طالب شهادت باشد.

وی با بیان اینکه هیچ چیزی جامعه را از خواب‌‌زدگی جز شهادت بیدار نمی‌کند، تاکید کرد: آنچه باعث می‌شود جامعه رنده شود اثر حماسی است که شهید به وجود می‌آورد.

لاریجانی با بیان اینکه حرکت شهید در تاریخ امتداد دارد، گفت: با وجود اینکه سال‌هاست از جنگ و جبهه فاصله گرفته‌ایم اما روح حماسی که شهادت در جامعه ایجاد کرده همچنان جاری و ساری است.

وی با اشاره به اینکه حرکت شهدا همواره در طول تاریخ استمرار می‌یابد، یادآور شد: امام حسین(ع) با حادثه‌ای که در تاریخ ایجاد کرد موجب حرارتی در تاریخ شد و حیات مستمری را در دوران‌های مختلف ایجاد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حزب‌الله پاسخ دندان‌شکنی به اسرائیل داده است، گفت: نتیجه این حرکت ناشی از تأثیر تفکر انقلاب اسلامی دارد که باید مورد توجه باشد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به مشکل آب در شهرستان تویسرکان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی برنامه‌هایی را با دولت پیش می‌برد تا طرح‌هایی در زمینه کنترل مهار آب‌ها و آبیاری تحت فشار را اجرایی کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه چرخ اقتصادی مردم تویسرکان به علت نبود کسب و کار ضعیف می‌چرخد، افزود: باید با ایجاد صنایع بزرگ و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی موجب رونق اشتغال در تویسرکان شد.

وی با بیان اینکه برخی از نهادها و بخش‌های غیر دولتی در تویسرکان هستند که باید از آنها برای اشتغال‌زایی و ممانعت از مهاجرت جوانان کمک گرفت، در پایان با تأکید بر انجام اقداماتی برای دسترسی تویسرکان به راه‌های مواصلاتی افزود: سرمایه‌گذاران به علت سختی راه در تویسرکان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند که باید برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشید.‌