پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- رضا مقدسي- محکوميت محمدرضا رحيمي به بيش از 5 سال حبس و پرداخت نزديک به 4 ميليارد تومان جزاي نقدي ،بدون آنکه ملاحظه اي درباره سمت معاون اولي او شده باشد مايه دلگرمي است اما در عين حال بروز تخلف از فردي با چنين جايگاهي موجب تاسف و رنجش افکار عمومي نيز هست. اميدواري جامعه به اجراي عدالت البته در سايه تداوم آن شکل مي گيرد . چنانچه قوه قضائيه بتواند بازهم بدون ملاحظات سياسي و به دور از فشار کانون هاي قدرت راي قاطع خود را درباره پرونده هاي مهمي همچون مهدي هاشمي ، کرسنت و استات اويل و... صادر کند، به يقين مردم به اجراي عدالت اميدوارتر خواهند شد.

قدرت در درون ماست
در کنار انتقاداتي که از محمد جواد ظريف درباره پياده روي با جان کري و سفر بي موقع او به پاريس شد موضع او درنشست داووس ستودني است . ظريف در سخنانش در اين نشست با تکيه بر ظرفيت هاي داخلي و اهرم پرقدرت مجلس شوراي اسلامي در برابر زياده خواهي طرف غربي به ويژه آمريکايي ها ايستاد و آنها را تهديد به تلافي متقابل مجلس در برابر تصويب تحريم هاي جديد در کنگره آمريکا کرد.آنچه تا کنون منتقدان از دولت روحاني طلب کرده اند دقيقا اتخاذ چنين مواضعي با تکيه بر ظرفيت هاي داخلي کشور است که هيات ايراني را در موضع برتر و محکم تر قرار مي دهد و راه سوء استفاده و دور زدن را از دشمن مي گيرد.

افزايش 33 درصدي مصارف دولتي
در هفته هاي قبل چندين بار درباره لزوم توجه عملي و نه شعاري دولت به اقتصاد مقاومتي نوشتم ؛از مصائب وابستگي به نفت و بعد هم وابستگي به مذاکرات و آثار منفي واردات بي رويه و لجام گسيخته که توليد را به خاک سياه نشانده است. همين هفته آقاي فرشاد مومني چهره اقتصادي همسو با اصلاح طلبان در يادداشتي نوشت: «دولت به هيچ وجه انگيزه اي براي صرفه جويي در هزينه ها ندارد اما از خانوارهايي که کسري بودجه شان در دولت قبل 5/4برابر شده مي خواهد که فشارهاي جديدي را تحمل کنند..... اين درست نيست که دولت به بهانه شرايط خطير، فشار را بر خانوارها و توليد تشديد کند اما در رفتار خودش هيچ ردي از محدوديت مشاهده نشود. وقتي به مصارف بودجه عمومي دولت در بودجه٩٤ نگاه مي کنيم، مي بينيم که نسبت به پيش بيني سال١٣٩٣ در کل 7/33درصد مصارف دولت افزايش پيدا کرده است. در همين شرايط دولت اين بودجه را انقباضي مي نامد!»

ترس دشمن از معلمان
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان چندي قبل از دستگيري 18عضو گروهک تروريستي شرق کشور خبر داده بود که درچند عمليات خرابکارانه موجب شهادت تعدادي از هموطنان، معلمان و پرسنل ناجا شده بودند. تروريست ها در بازجويي هاي خود اعتراف کرده بودند که وجوهي را از طريق فردي در يکي از کشورهاي عربي منطقه به عنوان دستمزد اقدامات خرابکارانه دريافت مي کردند. از نکات قابل تامل در اعترافات اين اشرار، حساسيت دشمن نسبت به معلمان فداکار و متعهد است. آنها درباره علت به شهادت رساندن معلمان اين استان گفته بودند«دستور اين بوده که بايد تمام معلمان از اينجا بروند.» اين اعترافات به خوبي روشن مي کند که دشمن از آگاهي ورشدعلمي مردم به ويژه نسل آينده در استاني که يکي از دلايل محروميت آن فقر فرهنگي است، وحشت دارد.