پايگاه خبري تحليلي «پارس»- حکم بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق بحرین تا 25 فوریه تمدید شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، "احلام الخزاعی" عضو دبیرخانه جمعیت وفاق گفت: جلسه محاکمه شیخ علی سلمان پایان یافت و ما در انتظار تصمیم دادگاه هستیم.

روزنامه نگاران و خبرنگاران از حضور در جلسه دادگاه منع شدند.

از حضور رهبران جمعیت وفاق، رؤسای جمعیت‌های سیاسی و حقوقی و حتی وکلای هوادار شیخ علی سلمان نیز جلوگیری شد.
این درحالی است که نمایندگان برخی سفارت خارجی در این جلسه حضور داشتند.

دبیرکل جمعیت وفاق، در پایان جلسه دادگاه همه اتهامات را رد کرد، و وکلای شیخ سلمان نیز آزادی وی را خواستار شدند.

قاضی دادگاه حکم بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق بحرین را تا 25 فوریه تمدید کرد؛ جلسه بعدی دادگاه در همین تاریخ برگزار می شود.

جمعیت وفاق بحرین پیش از آغاز جلسه دادگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اهداف محاکمه اکنون برای همه آشکار است، و کاملا مشخص است که این محاکمه سیاسی و مربوط به مواضع مخالفان درباره اوضاع کنونی و مخالفت با شرکت در انتخابات اخیر است که به صورت غیر دموکراتیک برگزار شد.

وفاق خاطرنشان کرد محاکمه دبیرکل وفاق بیانگر آن است که مرحله قبل از گزارش کمیته حقیقت یاب، همان مرحله بعد از گزارش است؛ روشهای سرکوب و مقابله با مخالفان مسالمت‌جو یکسان است، و حاکمان در بحرین اظهار نظر و آزادی بیان را دشمن خود می‌دانند.

وفاق خاطرنشان کرد که هیچ فرد با انصافی اتهامات مطرح شده علیه دبیرکل جمعیت وفاق را نمی‌پذیرد، و هرآنچه از سخنان وی که به عنوان مدرکی برای اتهام به شیخ سلمان مطرح شده، در واقع مدرکی برای تبرئه او و نفی اتهامات است؛ و همه تلاشها برای مونتاژ سخنرانی‌های دبیرکل بی نتیجه است.