به گزارش پارس،‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در جلسه هیأت دولت گفت: ملت بزرگ ایران امسال همانند سال‌های گذشته با حضور و مشارکت پرشور و گسترده تر خود در جشن های دهه مبارک فجر نشان می‌دهند که در برابر فشار دیگران خسته نشده و سر فرود نخواهند آورد و با تلاش کارگزاران نظام و با هدایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری به راه خود برای توسعه و پیشرفت کشور ادامه خواهند داد.


رئیس‌جمهوری افزود: در این ایام بیشتر یاد روزهایی هستیم که نهضت و انقلاب اسلامی به شکوفایی رسید و امام عزیز به وطن بازگشتند و مردم با شور و هیجان بیشتری آخرین قدم ها را برای سرنگونی استبداد برداشته و بنای پر برکت و رفیع جمهوری اسلامی را بنیانگذاری کردند.
روحانی در ادامه سخنان خود با تقدیر از اقدامات انجام شده در بخش تحول سلامت، اظهارداشت: مردم از قبل پیروزی انقلاب اسلامی مشکلات فراوانی در بخش سلامت و درمان داشته و از کمبود متخصص و پزشک رنج می بردند و کسی که به بیماری صعب العلاجی مبتلا می شد مجبور بود همه دارایی خود را بفروشد و برای درمان به خارج از کشور سفر کند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چشم ها برای شفا از بیماری به دروازه های خارجی و مخصوصا غرب دوخته شده بود و خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب گام های مهمی در زمینه سلامت و توسعه مراکز پزشکی و همچنین خودکفایی در تولید تجهیزات پزشکی برداشته شده است.

روحانی خاطر نشان کرد: البته مردم همچنان از هزینه های سنگین درمانی رنج می بردند از این رو دولت یازدهم برای نجات مردم از این معضل، از جمله تصمیماتی که اتخاذ کرده، سرمایه گذاری در بخش سلامت است به نحوی که برخی این دولت را بدرستی، دولت سلامت نامگذاری کرده اند.
رئیس‌جمهور با اشاره به بازدید سرزده ای که شب گذشته از یکی از بیمارستان های تهران داشته است، اظهار داشت: در این بازدید و عیادت از بیماران، همه بیماران از اقدامات انجام شده،رضایت داشتند و اقدامات بسیار ارزشمند و بزرگی که در این زمینه انجام شده، باید ادامه پیدا کند.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری