پايگاه خبري تحليلي «پارس»- روز گذشته، یک پهپاد کوچک «چهار موتوره» در محوطه جنوب شرقی کاخ سفید سقوط کرده است كه تاكنون به جز يك خبر رسمي و به ظاهر كم اهميت، هنوز هيچ گروه و كشوري در مورد آن اظهار نظر نكرده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، اين اتفاق در اوايل صبح به وقت واشنگتن (كه آسمان، هنوز در تاريكي قرار داشت) اتفاق افتاده است و وضعيت به گونه اي شد كه در مدت معاینه و بررسیِ این پهپاد، کاخ سفید بسته شد. در عين حال كه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و همسرش به هند سفر کرده و در هنگام این حادثه در کاخ سفید نبودند.

quadcopter (4)

در طي بررسي سرويس مخفي ايالات متحده و حفاظت کاخ سفید واشنگتن، همزمان با روشن شدن هوا، تمام محوطه چمن كاخ سفيد، درختان و بوته ها با دستگاههاي مدرن، مورد بازرسي قرار گرفتند و چند ساعتي براي كاركنان، وضعيت فوق العاده اعلام كرده بودند.

اطلاعاتي كه بدست «پارس» رسيده، نشان مي دهد اين «پرنده هدايت گريز» يا همان «پهپاد»، چهار موتوره است و «نيم متر» طول دارد و در ضلع جنوب شرقي كاخ سفيد مشاهده شده است. مسوولين كاخ سفيد مدعي هستند اين پهپاد، تهديدي را متوجه كاخ نكرده است.

quadcopter (2)

 البته در سفر اوباما و همسرش به هند، دختران رييس جمهور آمريكا، وي را همراهي نمي كردند كه خبري از حضور يا عدم حضور آنان در كاخ سفيد منتشر نشده است.

با اين همه برخي رسانه هاي آمريكايي سعي كردند با انتشار يك خبر، از «درجه اعتبار» خبر «حضور اين پهپاد در كاخ سفيد» كم كنند. به طوري كه اعلام كردند: پهپاد، يك «چرخبال»(هلكوپتر) كوچك بوده كه حكم «اسباب بازي» را داشته است.

به عنوان نمونه، روزنامه نیویورک تایمز  در خبري كوتاه در اين زمينه نوشت: درپی سقوط پهپادی کوچک در محوطه کاخ سفید، یک کارمند دولت مدعی شد که در حال بازی با آن، کنترل هدایتش را از دست داده و آن را گم کرده بود. 

quadcopter (5)

اين روزنامه افزوده است: مردی که برای سرگرمی در حال بازی با پهپاد کوچکی به نام «کوادکوپتر» بود، ارتباط راه دور با آن را از دست می دهد. وی گفته است که قصد نداشته این اسباب بازی را به محوطه کاخ سفید بفرستد.

اين ترفند رسانه هاي آمريكايي است كه يا اخبار را بايكوت مي كنند و يا به گونه اي سعي مي كنند از اهميت آن بكاهند. در هر صورت برخي كارشناسان منتظر از محافل داخلي آمريكا، اطلاعات بيشتري در اين مورد درز كند.

معرفی کوادکوپتر فول کربن Bumblebee

در صورتي كه بپذيريم كه اين «پهپاد» يك كودكوپتر، بوده است مناسب بود نوع آن مشخص شودبه عنوان مثال، فریم کوادکوپتر Bumblebee تماما از جنس کربن و با کیفیت فوقالعاده بالا و بسیار زیبا میباشد. این کوادکوپتر دارای پروازی بسیار استیبل میباشد و از این رو برای فیلم برداری هوایی بدون کوچکترین لرزش و نویز بسیار مناسب میباشد. 

quadcopter (3)

کیفیت فریم کربن این کوادکوپتر در گرید A قرار میگیرد و ساختاری بسیار زیبا و دقیق دارد. ویژگی منحصر بفرد این کوادکوپتر بهره مندی از بازو ها و اسکید های تا شونده میباشد که حمل و نقل و نگهداری آن را بسیار آسان میکند.

هد مرکزی این کوادکوپتر امکان جدا شدن از روی فریم را دارا میباشد که این خود یک مزیت محسوب میشود و شما میتوانید هد آن را که شامل قطعات الکترونیکی میباشد را جدا کرده و در یک محل مطمئن و تمیز نگهداری کنید:

   
ارتفاع اسکید های این کوادکوپتر به اندازه ای میباشد که به شما امکان اتصال یک دوربین لایو با اندازه بزرگ را میدهد که خود یک پلت فرم بسیار ایده آل جهت یک عکسبرداری یا فیلم برداری هوایی میباشد.

فریم خریداری شده این کوادکوپتر به همراه 4 عدد موتور براشلس 4 *35 میلیمتر Outrunner, و 4 عدد ملخ کارآمد میباشد... و شما فقط کافی است اسپید کنترل مناسب و کنترل بورد و باتری و رادیو و گیرنده رادیو کنترل خود را به این کیت اضافه نموده و به پرواز این کوادکوپتر فوقالعاده بپردازید.

 پستچی هوایی آمازون

شرکت آمازون به تازگی کواد کوپتری طراحی نموده است تا بتواند بسته های کوچکی که کمتر از ۲٫۲ کیلوگرم وزن دارند را به دست مشتریان برساند و این  بازه تقریبا شامل ۸۶ درصد از بسته های ارسالی آمازون می گردد. روش کار بدین صورت است که بسته را در جعبه ی حمل می گذارند و به هواپیما متصل می نمایند ، پستچی هوایی آمازون بسته را درب منزل به مشتریان تحویل می دهد.

quadcopter (1)

در حال حاضر این طرح یک ایده است که چندین بار توسط شرکت آمازون مورد تست قرار گرفته است.  آمازون برای اجرایی نمودن این طرح باید مجوز های لازم را از مدیریت هوانوردی فدرال آمریکا دریافت نماید. آمازون معتقد است که می تواند تا سال ۲۰۱۵ این روش تحویل بسته را اجرایی نماید.

حال باید دید  آمازون چگونه پروسه ی اجرایی کردن این پروژه را مدیریت می نماید. همچنین به نظر میرسد این روش تحویل بسته روشی گران خواهد بود و کاربران فقط در مواقع ضرورت استفاده از آن را درخواست می نمایند. اما این امکان که در آینده ای نه چندان دور این سیستم به یک سیستم تحویل بسته هوشمند درون شهری تبدیل گردد دور از ذهن نیست.