به گزارش پارس به نقل از فارس، بخش رسانه‌ای حزب‌الله لبنان خبرسازی خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به مقاومت مبنی بر پاسخ به این حمله در خارج از لبنان را تکذیب کرد.


در بیانیه‌ حزب الله ضمن یادآوری سیاست اطلاع رسانی آن حزب در اعلام مواضع روشن از طریق واحدهای اطلاع‌رسانی، تاکید کرد که حزب‌الله بر اساس سیاست ثابتی که در پیش گرفته از روش «منابع آگاه» برای اعلام مواضعش در قبال تحولات استفاده نمی‌‌کند.

در ادامه بیانیه حزب الله آمده است: موضوع منتشر شده در مقاله تاریخ 22 ژانویه 2015 هیچ ارتباطی به ما ندارد و آرزومندیم که این توضیح به صورت فوری منتشر شود.

بر اساس این گزارش خبرگزاری رویترز پنج‌شنبه گذشته (دیروز) به نقل از آنچه منبع امنیتی عالیرتبه نزدیک به حزب الله نامید، مدعی شد که «اسرائیل در نبرد امنیتی با حزب الله به خطوط قرمز نزدیک شده» و افزود: پس از تجاوز به قنیطره قواعد بازی تغییر کرد.

این منبع مورد ادعای رویترز همچنین مدعی شد: قواعد بازی تا کنون براساس پاسخ (به حمله به قنیطره) در خارج لبنان است مگر اینکه اسرائیلی‌ها جنگ را برای لبنان رقم بزنند... حزب الله به دنبال جلوگیری از وقوع جنگ فراگیر است.

یکشنبه 28 دی‌ماه، یک بالگرد رژیم صهیونیستی شماری از نیروهای مقاومت اسلامی در حومه شهر قنیطره، در جنوب سوریه را هدف قرار داد و با شلیک دو موشک شش رزمنده حزب‌الله از جمله «جهاد عماد مغنیه» فرزند شهید «عماد مغنیه»، و همچنین سردار «محمدعلی الله‌ دادی» از فرماندهان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را به شهادت رساند.

ساعتی بعد حزب‌الله با انتشار بیانیه‌ کوتاهی شهادت شش تن از نیروهای خود را تأیید کرد اما درباره نحوه واکنش خود سخنی نگفت.

یک روز بعد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران شهادت سردار «محمد علی الله‌دادی» را اعلام کرد و دروز بعد از آن سرلشگر «محمد علی جعفری» فرمانده کل سپاه با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام و تأکید بر ایستادگی ایران تا فروپاشی رژیم صهیونیستی، تل‌آویو را تهدید کرد که باید منتظر «صاعقه‌های ویرانگر» ایران باشد.