پايگاه خبري تحليلي «پارس»- بدون حضور روحانی، ناطق نوری و حسن خمینی در مورد محوریت جریان اصلاحات در انتخابات آتی مجلس به جمع بندی رسیدند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، بر اساس تصمیم دو نفره هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی، محوریت جریان اصلاحات در انتخابات مجلس بر عهده گروه «کارگزاران» خواهد بود.

این «تصمیم گیری» برای جبهه اصلاحات توسط برخی عناصر محوری گروه کارگزاران «تصمیم سازی» شده است و استدلالهايي که برای آن مطرح شده این است که

یک- در انتخابات 88 و حوادث قبل و بعد از آن تمامی گروههای محوری جریان اصلاحات اعم از مشارکت، مجاهدین، مجمع روحانیون و.. به صورت پررنگ و آشکار در صحنه حضور داشتند که موجب انحلال دو گروه اصلی و محکوميت عناصر اصلي آنان شد و لذا عملا با سازوکار تعریف شده قانونی کشور نمی توانند محور باشند چرا که نظام را نسبت به کل جریان و نامزدهای مورد نظر، «حساس» می کند.

دو- در حال حاضر «رأس و بدنه» اصلی دولت از کارگزاران شکل گرفته و در صورتی که محوریت جریان اصلاحات با این گروه باشد امکان ائتلاف با روحانی و استفاده از برخی امکانات وجود دارد.

سه- حزب کارگزاران از توان مالی بالایی برخوردار است که دیگر گروههای اصلاح طلب از این تمکن بالای مالی برخوردار نیستند و می توانند «هزینه انتخاباتی اصلاح طلبان» را تامین نمایند.

چهار- اعضای حزب کارگزاران در مقاطع مختلف، در وزارت کشور حضور داشته اند و همچنین از سال 1374 تاکنون ستادهای جدی انتخاباتی داشته اند که توان اجرایی بالایی برای انتخابات دارند.

پنجم- عناصری از مشارکت که روحیاتی شبیه کارگزاران دارند جذب این گروه شده و امکان جلب نظر «بدنه» گروههای منحل شده حوادث 88 را دارد.

در مورد پنجم به حضور يك وزير اقتصادي عمراني دولت خاتمي كه اكنون نيز مسووليت اقتصادي دارد اشاره مي شود. وي سالهاي گذشته «عضو شوراي مركزي مشاركت» بود و در جریان فعالیت های اخیر انتخاباتی کارگزاران، به اين گروه سياسي پيوسته است. 

بر اساس تصمیم دو نفره هاشمی و خاتمی، حزب كارگزاران، از مرحله برنامه ريزي عبور و وارد بحث اجرايي انتخابات آتي و محوريت جريان اصلاحات شده است.