به گزارش پارس به نقل از العربیه، شماری از منابع خبری پاکستان و افغانستان گزارش دادند، شماری از رهبران طالبان از دفتر قطر به امارات متحده عربی رفته‌اند اما این دفتر هنوز برای طالبان غیر رسمی است.
 
روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان به نقل از یک عضو برجسته طالبان نوشته است: «رهبری طالبان از مدت‌ها کار برای ایجاد یک دفتر سیاسی را آغاز کرده و قرار است در آینده نزدیک دفتر سیاسی ما به گونه رسمی باز شود.»
 
این عضو گروه طالبان گفته‌است، تاکنون نمایندگان چندین کشور از جمله ژاپن و استرالیا با رهبران طالبان در امارات گفتگو کرده‌اند.
 
از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان اعلام کرده‌است این گروه تصمیم ندارد دفتر قطر را بسته و دفتر دوم سیاسی خود را در امارات متحده عربی باز کند.
 
بر اساس منابع خبری پاکستان و افغانستان، ذبیح الله مجاهد گفته‌است: «امارت اسلامی اگر در صدد باز کردن دفتر جدید در امارات باشد، به گونه رسمی اعلام خواهد کرد.»
 
این گفته‌ها در شرایطی مطرح شده‌است، گروه طالبان در گذشته یک دفتر سیاسی به هدف پیشبرد گفتگو‌های صلح در کشور قطر باز کرد اما با بر افراشته شدن پرچم طالبان بر فراز ساختمان، دفتر مذکور جنجالی شد و در حال حاضر بصورت مؤقت بسته می‌باشد.