به گزارش پارس به نقل از فارس ، خبرگزاری رویترز به نقل ازمقامات دولتی و نظامی گزارش کرد که گروه تروریستی «بوکوحرام» طی حمله‌ای سه نفر را در شمال کامرون کشته و 80 نفر دیگر را ربوده است.

طبق این گزارش اکثر آنهایی که توسط تروریست‌های بوکوحرام ربوده شده‌اند، زن و کودک هستند. نظامیان کامرون وارد یک درگیری مسلحانه با این تروریست‌ها شدند که به مدت دو ساعت به طول انجامید.

این حمله و درگیری در شمال کامرون بعد از آن آغاز شد که کشور چاد، نظامیان خود را به منظور مبارزه با بوکوحرام در کامرون و نیجریه مستقر کرده است.

چندی پیش نیز گزارش‌هایی منتشر شد که طبق آن مقامات محلی اعلام کردند که گروه تروریستی «بوکوحرام» از آغاز سال جاری میلادی تاکنون کشتار زیادی در سراسر شمال شرقی نیجریه صورت داده اند به طوریکه بنا بر گزارش رسانه ها حدود دو هزار نفر در ظرف پنج روز گذشته به دست این شبه نظامیان در شهر «باگا» قتل عام شده اند.

گروه بوکو حرام در سال 2002 توسط «محمد یوسف» در مایدوگوری بنیان‌گذاری شد و در سال 2004 به کاما در ایالت یوبه نقل مکان کرد. این گروه در آنجا پایگاهی به نام «افغانستان» بر پا کرده‌ است.

این گروه تروریستی در آوریل 2014 اقدام به ربودن 276 دختر دانش آموز از منطقه شبوک در ایالت بورنو کرد. این دختران 16 تا 18 ساله از یک مدرسه شبانه‌روزی در شمال شرقی نیجریه ربوده شدند و در نهایت 50 نفر از این دختران موفق به فرار شدند.

دو هفته پس از آن ابوبکر شیکاو، رهبر این گروه تروریستی در یک نوار ویدیویی ضبط شده اعلام کرد این دانش آموزان را به عنوان برده معامله می‌کند و همچنین گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد برخی از این دختران با قیمتی حدود 12 دلار در کشورهای همسایه در مرز چاد و در کامرون به فروش رسیده‌اند.

در همان روز انتشار ویدئوی رهبر گروه، هشت دختر دیگر نیز در روستای وارابه در ایالت بورنو ربوده شدند، دختران ربوده شده بین 12 تا 15 سال داشتند.