سعید کواشی، یکی از عاملان حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس، پایتخت فرانسه، شامگاه جمعه، ۱۶ ژانویه، در قبرستانی در شهر ریمز در قبری بی‌نام‌ونشان به خاک سپرده شده است. سعید کواشی قبل از حمله‌های پاریس، ساکن ریمز بود.

به گزارش پارس به نقل از از تابناک ، شهردار آن شهر گفت که مخالف دفن او در قبرستان شهر بوده است و بیم آن داشته که قبر او به زیارتگاه تبدیل شود، ولی طبق قانون، چاره‌ای نداشت که با این تدفین موافقت کند.

در حمله‌های پاریس ۱۷ نفر کشته شدند. ۱۲ نفر از قربانیان در دفتر شارلی ابدو به قتل رسیدند.

روز نهم ژانویه و دو روز بعد از حمله به دفتر شارلی ابدو، سعید کواشی و برادرش کوچکترش شریف، در چاپخانه‌ای در شمال پاریس و در پی حمله نیروهای امنیتی فرانسه کشته شدند.

گفته شده است که شریف کواشی در شهر ژنویلیه، جایی که پیش از حمله در آنجا زندگی می‌کرد، دفن خواهد شد.

پیش از این، شهردار ریمز گفته بود که با درخواست خانواده سعید کواشی برای دفن او در قبرستان آن شهر "مطلقا مخالفت" خواهد کرد.

به گزارش بی بی سی،او گفت که نمی‌خواهد قبری در آن شهر باشد که امکان دارد "به مکانی مقدس برای تجمع افراد یا زیارتگاهی برای متعصبان" تبدیل شود.

اما سرانجام، روز شنبه، ۱۷ ژانویه، گفت که از سوی دولت وادار شده است که با تدفین سعید کواشی موافقت کند: "او شب گذشته دفن شد، با محتاطانه‌ترین شیوه ممکن و به گونه‌ای بی‌نام و نشان."

شهرداری ریمز در بیانیه‌ای اعلام کرد: "با در نظر داشتن خطر آشوب و به هم خوردن آرامش و برای ورق زدن سریع این برگ از رخدادی دردناک، تصمیم گرفته شد که تدفین به سرعت انجام شود."