به گزارش پارس به نقل از فردا، اتحادیه مطبوعات محلی کشور طی بیانیه ای اقدام هتاکانه مجله فکاهی «شارلی ابدو» در اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد.


متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بی گمان سابقه حمایت غرب از تروریسم در خاورمیانه برکسی پوشیده نیست . استکبار جهانی با ایجاد تفرقه و از بین بردن توانائی های ملل مسلمان و از همه مهمتر بهانه جویی برای دخالت در منطقه تاکنون از هیچ کوششی دریغ نکرده است، اکنون که ویروس خطرناک تروریسمآنان را سخت تهدید می کند، به جای اینکه از گذشته سیاه خود پند بگیرند، رویه خلاف دیگری را در پیش گرفته اند که قطعاً بار دیگر آنان را با عواقب دشواری روبرو خواهد ساخت. اینک که عوارض ویروس خطرناک تروریسم به اروپا نیز سرایت کرده ، سردمداران استکبار حاضر به پذیرش مسئولیت جرثومه های تروریستی دست پرورده خود نیستند و در حرکتی مزورانه، تروریسم را به عموم مسلمانان نسبت داده و گروه های تکفیری را به عنوان نماد بیش از یک میلیارد مسلمان معرفی می کنندو با این کارخودقصد دارندهم حامیان غربی تروریسم و هم مزدوران آنهارا از زیر علامت سوال خارج کرده و در مقابل، اسلام ستیزی را همچنان در دستور کار خود قرار دهند.

اتحادیه مطبوعات محلی استان‌های کشور ضمن محکوم کردن اقدام موهن نشریه فرانسوی «شارلی ابدو » در انتشار کاریکاتور علیه پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص),  این عمل را به دور از عقل و منطق و گامی در جهت اسلام هراسی، و خدشه وارد کردن به وحدت امت اسلامی می داند. بی‌شک خشونت و افراط‌گرایی افسار گسیخته در هر جا و از سوی هرجریانی مذموم، نکوهیده و غیر قابل دفاع است، همانگونه که از جرم اهانت یک نشریه به مبانی دین مبین اسلام و پیامبر اعظمش (ص) هم نمی‌توان گذشت. اتحادیه مطبوعات محلی استان‌های کشور به دور از هیاهوی رسانه‌ای باور دارد به همان اندازه که ترور فیزیکی محکوم است ترور عقیدتی و اعتقادی نیز محکوم است. این اتحادیه ضمن محکوم کردن موضع گیری دوگانه غرب در برخورد با پدیده تروریسم ،از عموم نشریات محلی استان‌های کشور انتظاردارد در تحلیل و بررسی اینگونه حوادث با علم به پیچیدگی‌های طراحی غرب علیه دنیای اسلام، اهداف ظاهری و باطنی آن را لحاظ کرده و به جامعه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نمایند.

روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی