پايگاه خبري تحليلي «پارس»- یکی از زنان ایزدی عراق که قبلاً اسیر داعش بود ، اعلام کرد که این گروه تروریستی با توسل به زور از زنان اسیر خون می گرفت تا به نیروهای مجروح خود تزریق کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، این زن ایزدی 19 ساله به نام "عمشه" گفت : من و بچه شیرخواره ام 28 روز اسیر داعش بودیم و این گروه تروریستی احتمالا شوهر ، برادر و پدرم را کشته است؛ و من سرانجام توانستم از دست تروریست ها فرار کنم .  

سایت شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از این زن ایزدی نوشت: داعش زنان و مردان را از هم جدا کرد و زنان و دختران را بین نیروهای خود به عنوان غنیمت جنگی تقسیم کرد، که این امر بسیار دردآور بود . داعش همچنین برای درمان نیروهای زخمی خود از دختران و زنان به زور خون می گرفت . 

هتک حرمت و شکنجه زنان و دختران ایزدی
عمشه افزود: من شب هنگام زمانی که نیروهای داعش خوابیده بودند ، توانستم فرار کنم و در حالی که بچه ام را در دست داشتم ، 4 ساعت راه رفتم و با کمک یک مرد توانستم به خانه ام بازگردم . 

یکی دیگر از زنان ایزدی بدون ذکر نام خود اظهار داشت: من دیدم که نیروهای داعش به زنان و دختران ایزدی تجاوز می کنند و آنها را شکنجه می دهند؛ و یکی از فرماندهان داعش دختری 13 ساله را به محل استقرار خود برد و 3 روز مداوم به وی تجاوز می کرد.

دختر ایزدی دیگری که 21 سال سن دارد ، گفت : هیچ چیز بدتر از تجاوز نیروهای داعش به زنان و دختران ایزدی نبود.

اکثر ایزدی های عراق در شمال این کشور زندگی می کنند.

 هزاران نفر از ایزدی ها به دست داعش کشته یا اسیر شده اند .

سازمان دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل اعلام می کنند که داعش صدها زن و دختر ایزدی را اسیر ، به آنها تجاوز و آنان را شکنجه کرده است .

عفو بین الملل همچنین اعلام کرد : بسیاری از زنان و دختران ایزدی برای فرار از اسارت و تجاوز جنسی خودکشی کرده و یا اقدام به خودکشی کرده اند .