به گزارش پارس به نقل از فارس، «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز یکشنبه مدعی شد یکی از عاملان حملات تروریستی اخیر در شهر پاریس پایتخت فرانسه، در یمن آموزش دیده است.

ژنرال دمپسی که در ویژه برنامه یکشنبه‌های شبکه «فاکس‌نیوز» صحبت می‌کرد، در مورد گروهی که این حملات را انجام داد، گفت: «کاملا روشن است که یکی از آن‌ها در یمن آموزش دیده است.»

روز چهارشنبه هفته گذشته گروهی مسلح با حمله به دفتر نشریه «شارلی ابدو» ۱۲ نفر از جمله چندین کاریکاتوریست را به قتل رساندند. تلاش نیروهای امنیتی فرانسه برای یافتن عاملان این حادثه تا روز جمعه، زمانی که دو گروگانگیری مسلحانه همزمان در دو نقطه پاریس رخ داد، ادامه یافت و نهایتا با مرگ عاملان این حادثه پایان یافت.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مورد اقدامات صورت‌گرفته برای مبارزه با گروه‌های تروریستی، گفت: «تلاش می‌کنیم تا با همه توانمندی‌ای که داریم، به فشارها بر این شبکه ادامه دهیم. آن‌ها دارند دیگر گروه‌ها را نیز تحریک می‌کنند که ایدئولوژی افراطی‌تری در پیش گیرند، که همین امر آن‌ها را خطرناک می‌کند.»

در حالی که انتظار می‌رفت گروه تروریستی «داعش» مسئولیت حملات پاریس را بر عهده بگیرد، این شاخه یمنی القاعده بود که با صدور بیانیه‌ای مدعی شد حملات را مدیریت کرده است. هرچند امروز فیلمی منتشر شد که نشان می‌دهد عامل یکی از گروگانگیری‌ها، چندی قبل با داعش اعلام بیعت کرده است.